logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۳۴۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران:

لازمه روشنگری داشتن سواد رسانه‌ای است

لازمه-روشنگری-داشتن-سواد-رسانه‌ای-است
رئیس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران با اشاره به دوره چهارم سواد که هر چند سال یک‌بار از سوی یونسکو تعریف می‌شود گفت: این دوره دارای زیر مجموعه‌های فراوانی از جمله سواد رسانه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی نوریجانی شامگاه روز گذشته در کارگاه یک روزه مدیران عصر رسانه که با عقد تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان همراه بود، اظهار داشت: دوره سواد از سوی یونسکو هر چند سال یکبار تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی اذعان کرد: در حال حاضر در دوره چهارم این تعریف هستیم که قدرت ایجاد تغییر نامیده شده است.

رئیس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران با اشاره به اینکه دوره چهارم سواد که به نام قدرت ایجاد تغییر نامیده می‌شود دارای زیر مجموعه‌های فراوانی از جمله موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوعات، با عقد تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان موضوعاتی از جمله این اهداف را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارائه تعاریف مختلف یونسکو از سواد، تصریح کرد: اگر بتوانیم تعاریفی دقیق از سواد رابطه، مفاهمه با دیگران، سواد صبر و ... ارائه و ترویج دهیم، می‌توان از اختلافات جلوگیری کرد و در صورت بروز اختلاف احتمالی به سوی حل و فصل آن رفت. تلاش باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران آموزش سواد مفاهمه به جامعه است.

در ادامه جلسه صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این همایش با بیان اینکه برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در راستای توانمندسازی و ایجاد ارتباط دو سویه اقتصاد و رسانه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در حال پیگیری است، اظهار کرد: این دوره آموزشی نیز در ادامه سلسله‌ برنامه‌های اتاق در بخش آموزشی ویژه اصحاب رسانه و فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سعی در ایجاد ارتباط پایدار و بیشتر اقتصاد و رسانه از سوی اتاق بازرگانی زنجان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: سواد رسانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و از این‌رو در همه بخش‌ها نیازمند افزایش سطح سواد رسانه‌ای خود هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر