logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۳۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

باید مفهوم پیروزی در جامعه ایرانی به درستی تبیین شود

باید-مفهوم-پیروزی-در-جامعه-ایرانی-به-درستی-تبیین-شود
امام جمعه ابهر گفت: مفهوم پیروزی هنوز در جامعه ما به خوبی تبیین نشده، پیروزی به معنی کشتن و کشورگشایی نیست بلکه مفهوم پیروزی از دیدگاه اسلام باید تبیین شود، اگر این کار صورت بگیرد جوانان ما شکرگذار خدا خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز در حاشیه جلسه ستاد تبیین گفت: نیاز به تبیین به قدری ضروری است که اسرائیل در جلوی چشم تمام عالم بیمارستان، خانه‌ها را می‌زند، کودکان را قتل‌عام می‌کند، آب، سوخت، برق و مسیر ورود دارو را می‌بندد و باز این امید به تبیین دنیا دارد که من مورد تجاوز حماس قرار گرفتم، این امیدواری را در اسرائیل شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حادثه غزه اسرائیل در کنج جواب دادن افتاده و حقیقتا آبرویش در دنیا رفته است و اعتقاد دارد آبرویمان برود ولی ما پیروز شویم و همچنان به جنایت خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه در داخل کشور ما یک عده‌ای وجود دارند که می‌گویند فلسطین نباید می‌زد، گفت: مفهوم پیروزی هنوز در جامعه ما به خوبی تبیین نشده و این مسئله خیلی مهمی است، پیروزی به معنی کشتن و کشورگشایی نیست بلکه مفهوم پیروزی اگر از دیدگاه اسلام تبیین شود، جوانان ما شکرگذار خدا خواهند شد و متوجه می‌شوند خدا نصرتش درست است، ما را یاری کرده است.

امام جمعه ابهر گفت: امروز ما شاهد پیروزی حماس و مردم فلسطین هستیم، همانطور که حضرت آقا فرمودند؛ صدمه‌ای که به اسرائیل وارد شد هیچگاه ترمیم نخواهد شد. قطعاً ابهت اسرائیل از بین رفته و اسرائیل قبلی نخواهد شد و با حماقت خود دست محور مقاومت را برای پیروزی باز می‌کند.

وی افزود: کسی که دغدغه جهاد تبیین دارد یعنی برای اسلام، دین، خانواده و بشریت دغدغه دارد، خیلی از مخاطبین ما فکر می‌کنند ایران سراسر ضعف است، باید علاوه بر نقاط ضعف، نقاط قوت نیز بیان شود، در انقلاب اسلامی بدون تعارف هر اندازه حرکت‌ها بر اساس اسلام بوده موفق بودیم.

این مسئول با اشاره به حدیث از امام باقر (ع) گفت: «اگر میخواهیم جامعه اسلامی را بسازیم پنج پایه نیاز است، نماز اولین پایه است، اسلام برای هر چیزی دارو داده است، از مفهوم نماز ۴۰ موضوع تمدن‌ساز استخراج شده که اگر امام جماعت یک محله این موضوعات را تبیین کند یک محله را دگرگون می‌کند. 

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه در کنار وظیفه تبیین ما وظیفه مطالبه نیز بر عهده داریم، گفت: این موضوعات نیازمند یک گفتمان‌سازی وسیع در سطح جامعه است و همت همگانی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در حوزه مختلف جهاد تبیین باید تقسیم کار صورت گرفته و هر کس در مسائل و مباحثی که تخصص دارد ورود کند، تصریح کرد: اگر این تقسیم کار صورت گیرد قطعا شاهد نتایج بهتر و ارزنده‌تری خواهیم بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر