logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۳۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطرح کرد:

ثبت تاریخی نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان+جزئیات

ثبت-تاریخی-نرخ-مشارکت-اقتصادی-در-زنجان+جزئیات
معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه این استان دارای ۵۱.۵ درصد و بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی است؛ گفت: این نرخ در استان یک ثبت تاریخی است و نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

خلیل قاسملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به نتایج منتشر شده مرکز آمار ایران، اظهار داشت: استان زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد و بر اساس آخرین براورد‌ها ۸۵۷ هزار نفر جمعیت ۱۵ سال و بالاتر است که نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰ هزار نفر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ۵۱.۵ درصد و بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی، است؛ افزود: این نرخ در استان ثبت تاریخی است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: نرخ اشتغال نیز در استان از ۴۶.۶ به ۴۸.۳ درصد رسیده است که ۱.۷ درصد دارای افزایش است.

وی با بیان اینکه هر یک درصد افزایش در نرخ اشتغال معادل با این است که ۸ هزار و ۵۰۰ نفر افراد جدید وارد بازار کار می‌شوند، گفت: به عبارتی بیش از ۱۷ هزار نفر که قادر به حضور در بازار کار نبودند به این بازار وارد شده‌اند.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: نسبت اشتغال استان در تابستان سال ۱۴۰۲ که درصد شاغلان افراد ۱۵ سال و بیشتر را نشان می‌دهد با ۴۸.۳ درصد دارای جایگاه اول در بین استان‌های کشور بود که نسبت به تابستان سال قبل ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: تعداد شاغلان استان زنجان در تابستان سال ۱۴۰۲ شامل ۴۱۴ هزار و ۶۵ نفر باشد که نسبت به تابستان سال قبل حدود ۱۹ هزار و ۲۵۳ نفر افزایش را نشان می‌دهد.

قاسملو بیان کرد: بر اساس محاسبات انجام گرفته،‌ سهم جمعیت شاغلان استان زنجان از جمعیت شاغلان کشور در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۶۸ درصد و سهم جمعیت بیکاران استان زنجان از جمعیت بیکاران کشور در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۲۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر