logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۳۴۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
بسیج پای کار کشاورزان می‌ایستد؛

گام بزرگ بسیج جامعه کشاورزی زنجان در تامین امنیت غذایی

گام-بزرگ-بسیج-جامعه-کشاورزی-زنجان-در-تامین-امنیت-غذایی-
مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه ۱۳۲ نفر از بسیجیان فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان با هدف افزایش تولید، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و مهم‌تر از همه تامین امنیت غذایی با سازمان بسیج جامعه کشاورزی همکاری می‌کنند گفت: اقدامات بسیج جامعه کشاورزی مورد استقبال کشاورزان استان است.

اکبر حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه جامعه بسیج مهندسین کشاورزی از توان و پتانسیل بالای برخوردار هستند که می‌توانند در راستای اعتلای امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات اساسی و استراتژیک از این ظرفیت بهره برد، اظهار داشت: در استان زنجان نیز در این خصوص، گام‌های موثری در طول سال‌های گذشته برداشته شده است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بسیج مهندسین کشاورزی می‌تواند با ظرفیت‌سازی و توانمند‌سازی مهندسین بسیجی فارغ التحصیل در طرح‌ها و پروژه‌های جهاد کشاورزی به کار گرفته شوند، گفت: این امر با نیروهای متعهد و متخصص سبب ایجاد امنیت غذایی پایدار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به نقش‌آفرینی هوشمندانه و فعالانه بسیج در هر عرصه‌ای بیان کرد: مهندسان کشاورزی در کنار برنامه‌های شاخص درون سازمانی با سازمان جهاد کشاورزی، ادارات تابعه، دامپزشکی، منابع طبیعی و معاونت‌های تولیدات گیاهی و معاونت دام سازمان جهاد کشاورزی کار می‌کنند و طرح ارتقا امنیت غذایی در سه حوزه محصولات مزیت‌دار استان از جمله زیتون، کلزا و دانه‌های روغنی پیش می‌رود.

حسنی با اشاره به اینکه این طرح با هدف افزایش تولید، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و مهم‌تر از همه تامین امنیت غذایی اجرا می‌شود اذعان کرد: قرارداد‌ها به مدت پنج سال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح محصولات راهبردی همچون گندم، جو و ذرت علوفه‌ای نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام؛ انجام می‌شود، گفت: بسیج جامعه کشاورزی در حوزه محصولات آبی فعال است.

 مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مقرر شده در سه حوزه محصول پر ریسک از جمله گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی کار شود عنوان کرد: قرارداد‌ها برای ابن محصولات در فصل بهار منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۲ نفر از مهندسان کشاورزی در رشته‌های زراعت، باعبانی و علوم دام با بسیج جامعه مهندسین کشاورزی استان همکاری داشتند گفت: در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند قرارداد‌ها به مدت پنج‌سال پیش‌رو ادامه خواهد داشت.

حسنی با اشاره به اینکه قرار داد ۱۴ هزار و ۶۴۳ هکتار گندم آبی در کل استان با بسیج جامعه کشاورزی، منعقد شده است گفت: در سال زراعی گذشته ۵۶ هزار هکتار تحت پوشش قرار داشت که همین سطح دوباره در سال زراعی جاری تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بحث زراعت توصیه‌هایی که کارشناسان کشاورزی خصوصا در زمان فصل مبارزه با سن گندم داشتند بسیار مورد استقبال کشاورزان قرار داشت و توانست تا حدود زیادی موثر باشد، گفت: همچنین در بحث مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از ادولت کشاورزی، تجربه و انتقال مفاهیم علمی نیز استقبال بالایی از کارشناسان کشاورزی شد. 

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه گفت: تلاش می‌شود در سال زراعی جاری از تکنولوژی پهباد و کوادکوپتر برای سمپاشی مزارع گندم استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵ تیم جهادی دامپزشکی مجهز نیز در همکاری با سازمان بسیج جامعه مهندسین کشاورزی استان است، اذعان کرد: ابلاغ برای استان تحت پوشش قرار داشتن ۱۲۶ هزار راس دام توسط سازمان بسیج جامعه کشاورزی است که با این شرایط به مدت ۷ سال دام‌ها تحت پوشش تیم دامداری و دامپروری قرار خواهد گرفت.

حسنی خاطرنشان کرد: تیم دامپروری توصیه‌های فنی حفاظت از جایگاه دام، توصیه‌های بهداشتی و تیم دامپزشکی نیز بحث واکسیناسیون را انجام خواهند داد که در صورت وجود شرایط این اقدامات از آذرماه در سطح دامداری‌های استان آغاز خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: سازمان بسیج جامعه کشاورزی تلاش می‌کند تا در کنار سازمان جهاد کشاورزی و کمک کار این مجموعه باشد؛ سعی می‌شود پتانسیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ظرفیت سپاه و بسیج به صورت هم‌افزا در راستای ارتقا فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی به کار گرفته شود که خروجی آن افزایش تولید محصول و درآمدزایی کشاورزان خواهد بود.

وی اذعان کرد: این طرح در صورت موفقیت در دراز مدت اجرا خواهد شد؛ که خروجی آن ارتباط تنگاتنگ کشاورز با فارع‌التحصیلان کشاورزی با تجربه و با علم کشاورزی خواهد بود که در نهایت خروجی تحقق کشاورزی از مردم برای مردم محقق خواهد شد. 

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر