logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۳۳۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
تنها مرکز خرید و فروش بی‌واسطه پیاز در زنجان پلمپ شد؛

چوب اصناف بر سر پیازکاران زنجان

چوب-اصناف-بر-سر-پیازکاران-زنجان
اصناف استان از روز گذشته محل خرید و فروش پیاز در خیابان خیام زنجان را پلمپ کرده و سبب سرگردانی پیازکاران شده و کشاورزان شدیدا به این اقدام اصناف معترض هستند و در خواست رسیدگی هر چه سریع‌تر مسئولان را دارند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» استان زنجان با توجه به آب و هوای مناسبی که برای کشت پیاز دارد سالانه میزبان کشت سطح وسیعی از محصول است به طوری که طبق اعلام سعید ناصروفائی در سال زراعی که گذشت، مطابق الگوی کشت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زنجان به زیر کشت پیاز رفته بود.

بیشتر بخوانید

بنا به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛ پیش‌بینی می‌شود حدود 120 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت پیاز برداشت و روانه بازار شود.

بنابراین با این حجم از تولید کشاورزان برای اینکه بتوانند بدون واسطه محصول خود را راهی بازار کنند همه‌ساله در مکان مشخصی که صرفا به نام میدان پیاز مشهور است اقدام به خرید و فروش این محصول می‌نمایند.

اما روز گذشته اصناف استان زنجان اقدام‌ به پلمپ تنها مرکز خرید بی واسطه پیاز کرده است و سبب سرگردانی کشاورزانی که می‌خواهند محصول خود را به بازار مصرف برسانند، شده است.

آنچه کشاورزان اذعان دارند این است که روزانه قریب به ۳۰۰ تن پیاز در این مرکز خرید و فروش می‌شود و کشاورزان بدون دغدغه خاصی و البته بدون وجود دلالان و واسطه‌ها محصول خود را عرضه می‌کنند.

اما از روز گذشته که این مرکز پلمپ شده مکانی برای عرضه پیاز نیست که این مسئله در نهایت سبب سرگردانی کشاورزان شده که و اثر سو خود را بر زارعین پیاز کار گذاشته است و کشاورزان نگرانند بازار فروش محصول را با این اقدام نسجیده اصناف از دست بدهند.

طبق گفته یکی از کشاورزان، اصناف با پلمپ مرکز خرید و فروش پیاز از کشاورزان خواسته است تا محصول را در میدان تره بار عرضه کنند اما اولا میدان تره‌بار کشش خرید و فروش روزانه ۳۰۰ تن پیاز را ندارند و از سویی دیگر اگر قرار بر استفاده از واسطه باشد ۱۰ درصد سود کشاورزان از فروش محصول عاید غرفه‌داران میدان تره‌بار خواهد بود. کشاورزان درخواست دارند مسئولان امر استانی سریع‌تر به این مسئله ورود یابند.

 

شهرداری مجوز محل خرید و فروش پیاز را ارائه کند، اصناف مشکلی ندارد

خبرنگار موج‌رسا این مسئله را از محمد بازرگان، رئیس اتاق اصناف استان زنجان پیگیر شد. وی با تایید پلمپ محل خرید و فروش پیاز در خیابان خیام زنجان، اذعان کرد: این محل فقط مجوز باسکول را دارد و نمی‌تواند برای خرید و فروش پیاز به کار رود.

وی افزود: دو میدان تره بار در شهر زنجان وجود دارد و زارعان محصول خود را باید در این مکان عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: در صورتی که شهرداری مجوزی مبنی بر خرید و فروش پیاز در این مکان صادر کند، اصناف نیز مشکلی با این مسئله نخواهد داشت.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر