logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۳۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان دندی در گفتگو با موج‌رسا:

دروغ پراکنی مهمترین دسیسه دشمن در جنگ روانی است

دروغ-پراکنی-مهمترین-دسیسه-دشمن-در-جنگ-روانی-است
امام جمعه شهرستان دندی با بیان اینکه اهداف دروغ پردازی دشمن را می‌توان به این شکل بیان کرد که دروغ پراکنی، شاخص‌ترین عنصر پروپاگاندای غربی برعلیه جمهوری اسلامی ایران دانست گفت: دروغ پراکنی مهمترین دسیسه دشمن در جنگ روانی است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه فتنه زن، زندگی، آزادی، با انتشار اخبار دروغ شروع شد و بعدها با دروغ‌پراکنی‌های گسترده‌تر شعله گرفت ،که در مجموع قریب به 18هزار دروغ فراتر رفت که البته باز  ادامه دارد گفت: نتشار دروغ و تاثیر گذاری آن بر روی توده‌های مردمی بدون درنظر گرفتن حقیقت آن موجب می‌شود تا اهمیت جنگ شناختی و غلبه ذهنیت بر عینیت بیشتر مورد توجه واقع گردد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اهداف دروغ پردازی دشمن را می‌توان به این شکل بیان کرد که دروغ پراکنی، شاخص‌ترین عنصر پروپاگاندای غربی برعلیه جمهوری اسلامی ایران در طول این 45 سال بوده است.

امام جمعه شهرستان دندی عنوان کرد: خیلی نمونه عینی‌تر  آن و  یکی از سنگین‌ترین پروپاگانداهای دشمن، فتنه 1401 و اغتشاشات زن، زندگی، آزادی بود و همه موارد ناشی از بزرگنمایی و جعل واقعیت در رسانه‌ها تفسیر می‌شود و نقطه تمرکز جریان غرب‌گرا در ایران بر بزرگنمایی این "ناواقعیت احساسی" به‌جای "حقیقت میدانی" و متعاقب آن مسأله‌زایی از  مسائل اجتماعی و در نهایت بحران‌آفرینی پیرامون آن شکل می‌‎گیرد .

 حجت الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: امپراتوری رسانه‌ای در کنار سلطه اقتصادی، دو بازوی اصلی نظام سلطه هستند که در جهت توسعه و تعمیق سیاست‌ها و راهبردهای قدرت‌های سلطه‌گر در سراسر جهان به کار گرفته می‌شوند و البته این به کار گیری برعلیه کشور ما بیش از هرکشوری در دنیا است  .

وی گفت: اینکه چرا دشمن در هرباری که دروغ می‌‎گوید به  در بسته بر می‌‎خورد به خاطر این است که مردم به نیت شوم آنها پی برده‎اند و در خصوص دروغ‌های که سال گذشته برای التهاب آفرینی و شعله ور نگه داشتن  فتنه  انجام می‌شود. کمتر اتفاق می‌افتاد که محتوای تولیدی چند رسانه معاند در یک پروژه، تحلیل و راستی‌ آزمایی شود، اما در حوادث سال گذشته که نقش مستقیم تحریک و تهییج به ‌صورتی علنی به عهده شبه‌ رسانه‌ها در بیرون کشور بود و برخی اصرار داشتند رسانه به اتاق جنگ تبدیل شود، نتوانستند بازی یک ‌طرفه‌ای را پیش ببرند. شاخص برای این ناتوانی، قطع ارتباط بین عده‌ای خشن و توده مردم در کف خیابان بود.

امام جمعه شهرستان دندی تصریح کرد: اگر باز ملاحظه می‌شود رسانه‌‎های ضد انقلاب با محوریت شرارت آمریکا در صدد دروغ پراکنی برعلیه ایران می‌‎خواهند برآیند به این جهت است که  نسل کشی در غزه توسط جلادان صهیونیست نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام حکیمی‌فر تاکید کرد:  خروش جهانیان بر علیه ظلم صهوینیس‎ت‌ها  با سلاح و بمب‌های آمریکایی و آلمان نازی و انگلیسی به فراموشی سپرده شود و دست جنایت کاران باز باشد و جلوی  دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی برای هماهنگی و پیگیری توقف جنگ و کشتار مردم توسط صهیوینیست‌ها کمرنگ جلوه داده شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری مصداق این کلام امیرالمومنین علیه السلام است ایشان  با بصیرتی که دارند همه  توطئه‌‎های  دشمنان را می‌بینند و قبل از آنکه دشمن بخواهد کاری انجام بدهد نقشه آنها را  نقش برآب می‌‎کند.

امام جمعه شهرستان دندی تصریح کرد: حالا وظیفه ما و شما  و کسانی  که داعیه دار این هستیم که باید در میدان باشیم و مبارزه بکنیم چیست باید عرض کنم اول : دشمنی دشمنان از دوربین رسانه، ترویج و توصیه به خشونت‌های بی‌سابقه، اهانت به نمادهای دینی و ملی و انقلابی، زیر پاگذاشتن علنی ارزش‌های اخلاقی، دستور فرمان کشتن و کشته‌شدن را از اول  انقلاب برای این کشور نسخه می‌پیچند؛ باید بصورت تبیینی برای مردم برملا شود.

حجت الاسلام حکیمی‎فر عنوان کرد: دوم اینکه راستی‌آزمایی امپراتوری دروغ از سوی سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی داخلی این مرحله به ‌شدت پررنگ بود.

وی ادامه داد: سوم اینکه مزدوران رسانه‌ای و خائنان مواجب‌بگیر مستقر در غرب وقتی از طریق رسانه نتوانستند تهییج را پیش ببرند به‌صورت فردی و به کمک روبات‌ها در شبکه‌های اجتماعی آماده‌باش ۲۴ ساعته خوردند، اما آنجا هم در محاصره ده‌ها اکانت هوشیار بودند که امر بی‌اعتبارسازی را برعهده داشتند.

امام جمعه شهرستان دندی عنوان کرد: عبارت "بیایید داخل کشور کنار هم با حکومت بجنگیم" که از خارج صادر می‌شد بیشترین اثر بی‌اعتبار کننده را داشت و مردم متوجه این موضوع بودند که چطور طرف در امنیت کامل در غرب نشسته و از جوانان احساسی می‌خواهد که آینده خود را سیاه کنند.

حجت الاسلام  حکیمی‌‎فرادامه داد: باید با بهره‌گیری از تجارب تلخ سال‌های گذشته بخصوص حوادث و فتنه سال گذشته راهبرد "بازدارندگی در قدرت نرم" با حرکت به سمت اقتدار رسانه‌ای با رویکرد نگاه به درون و ظرفیت‌های درون را وجهه همت خود قرار دهیم.

 وی افزود: تشکیل جبهه رسانه‌ای محور مقاومت در داخل و در غرب آسیا و تسریع در حمایت از رسانه‌های داخلی بخصوص گرو‎ه‌های جهادی در این عرصه و سرعت‌بخشی به تحقق شبکه ملی اطلاعات در زمره اقدامات راهبردی برای آینده است.

امام جمعه شهرستان دندی ابراز کرد: آینده‌ای که نباید چندان دور باشد. دیگر غفلت و کاهلی و سستی در این میدان پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام حکیمی‌‎فر تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، و تبیین و تحلیل‌های مستند از سوی شبکه تبلیغ و جبهه رسانه‌ای انقلاب، جهت معرفی اهداف و مصادیق جنگ ادراکی دشمن، حقیقتا می‌تواند تا حد زیادی پروپاگاندای دشمن را خنثی کند و دروغ پراکنی مهمترین دسیسه دشمن در جنگ روانی است

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر