logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۳۲۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

۱۳ آبان نماد مقاومت و دشمن‌شناسی است

۱۳-آبان-نماد-مقاومت-و-دشمن‌شناسی-است
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه روز ۱۳ آبان روز مهم و فراموش نشدنی در تاریخ مبارزاتی ملت ایران است، گفت: ۱۳ آبان نماد مقاومت، فداکاری و بصیرت و دشمن شناسی است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه روز ۱۳ آبان روز مهم و فراموش نشدنی در تاریخ مبارزاتی ملت ایران است، گفت: ۱۳ آبان نماد مقاومت، فداکاری و بصیرت و دشمن شناسی است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: سیزدهم آبان یادآور جوشش برخاسته از بصیرت و آگاهی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار زمانه است که با روشنگری‌های مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ در مدرسه فیضیه قم رقم خورد و در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ماندگار شد.

وی با اشاره به پیشینه استکبار و با بیان اینکه از هنگامی که بشر بوده، استکبار هم وجود داشته و از روزی که شیطان از فرمان خداوند در سجده به آدم سرپیچی کرد، شکل گرفت و بدترین نوع استکبار، عدم اطاعت در برابر خداست و بنابراین ابلیس پیشکسوت مستکبرین است، گفت: برتری جویی و سلطه‌طلبی از ویژگی مستکبران است و لذا مصداق اتم استکبار، آمریکاست.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آمریکا رو به افول است و نظم جهانی جدید در دنیا در حال شکل‌گیری است، گفت: محور مقاومت در نظم جهانی نقش خواهد داشت و دیگر شاهد دو قطبی نخواهیم بود.

وی اذعان کرد: عدم تبعیت از شورای ملل مبنی بر پایان تحریم‌های موشکی ایران و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی نماد استکباری آمریکاست.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با اشاره به وظیفه مردم در برابر مستکبران و نحوه مبارزه با استکبار جهانی گفت: اتحاد حول محور ولایت فقیه شرط اساسی برای مبارزه با مستکبران است. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه پارسال شاهد حضور پررنگ مردم در دو راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن بودیم، بر حفظ رکورد پارسال تاکید کرد و گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان نماد اتحاد و یکپارچگی ملت در برابر استکبار و هنرنمایی دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی در بخشی دیگر گفت: آمریکا در حالی موشک‌های ایران را تهدیدی برای اسرائیل می‌داند که جنگ غزه اثبات کرد منشأ همه بی‌ثباتی‌ها در منطقه آمریکاست که از نسل‌کشی و جنایات اسرائیل خود حمایت می‌کند. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به مسائل غزه و تاکید بر تداوم شور استکبارستیزی و اسرائیل‌ستیزی و با بیان اینکه آمریکا مقصر اصلی جنایات اسرائیل است که برای نجات به آنها تنفس مصنوعی می‌دهد، ادامه داد: نبرد و مقاومت مردم فلسطین یک دفاع مشروع و مطابق با قوانین بین‌المللی است که ۷۵ سال است دشمن وطن آنها را غصب و ۱۸ سال است در محاصره کامل قرار داده است.  

وی با بیان اینکه حماسه طوفان الاقصی همینه پوشالی رژیم صهیونیستی را آشکار کرده و اگر به بیمارستان حمله می‌کند و کودکان و زنان و بیماران را می‌کشد، نشانه قدرت نیست بلکه اوج ضعف و درماندگی است چرا که از روبرو شدن با جوانان مقاوم و شجاع غزه ترس دارد، گفت: نابودی رژیم صهیونیستی وعده حتمی خداوند است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر