logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۳۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره مامایی معاونت درمان استان زنجان درگفتگو با موج‌رسا:

۸۰درصد مادران باردار زنجانی از روش‌های غیردارویی در کاهش درد زایمان استفاده می‌کنند

۸۰درصد-مادران-باردار-زنجانی-از-روش‌های-غیردارویی-در-کاهش-درد-زایمان-استفاده-می‌کنند
رئیس اداره مامایی معاونت درمان استان زنجان با بیان اینکه زایمان طبیعی نیز مانند سایر غرایض دیگر از جمله خوردن و آشامیدن به صورت فطری در وجود بانوان است گفت: ۸۰ درصد مادران باردار زنجانی از روش‌های غیردارویی در کاهش درد زایمان طبیعی استفاده می‌کنند.

مریم سکاکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه باید در نظر داشت امروزه عمل سزارین به عنوان کلاس اجتماعی در بین آحاد مردم جا افتاده است که اصلا درست نیست گفت: زایمان طبیعی به صورت فیزیولوژیکی انجام می‌شود که در ذات همه‌ انسان‌ها نهادینه شده که اگر انجام شود عوارض بسیار کمتری نسبت به عمل سزارین دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: عمل سزارین و حتی زایمان‌های طبیعی که با مداخلات انجام می‎شود برای مادر عوارضی را به دنبال دارد که اگر پزشک یا ماما متوجه شوند جان مادر  یا جان جنین در خطر باشد عمل سزارین انجام می‌شود.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان استان زنجان عنوان کرد: باید در نظر داشت که زایمان طبیعی بهترین نوع زایمان برای بانوان باردار است.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان استان زنجان ابراز کرد: زمانی که مادر باردار برای انجام زایمان طبیعی مورد یا مشکلی نداشته باشد می‌تواند زایمان طبیعی انجام دهد.

سکاکی گفت: مادران باردار که بخواهند زایمان طبیعی و خوب داشته باشند توصیه می‌شود در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت کرده تا از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: در کلاس‌های آموزشی برای زایمان عبارتند از حرکات و باید و نبایدهایی که در طول زمان بارداری به فرد آموزش داده می‌شود و ۸۰ درصد مادران باردار زنجانی از روش‌های غیردارویی در کاهش درد زایمان طبیعی استفاده می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر