logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۹۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

بخشنامه جلوگیری از سزارین و زایمان زودرس در بیمارستان‌های زنجان اجرا می‌شود

بخشنامه-جلوگیری-از-سزارین-و-زایمان-زودرس-در-بیمارستان‌های-زنجان-اجرا-می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند هستند که کودکان خود را در تاریخ‌های به اصطلاح لاکچری به دنیا آورند گفت: طبق بخشنامه وزارت بهداشت از سزارین و زایمان خارج از موعد در استان زنجان جلوگیری می‌شود.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه افزایش روند زایمان و سزارین‌ها مربوط به تاریخ‌های روند افزایش یافته است اظهار کرد: احتمال آسیب‌های جدی در طی زایمان زودرس برای مادر و کودک امری مهمی است که روند سلامتی را تهدید می‌کند.

وی با بیان اينکه طبق بخشنامه وزارت بهداشت از سزارین و زایمان خارج از موعد جلوگیری به عمل می‌آید، عنوان کرد: این بخشنامه مذکور به همه مراکز و بیمارستان‌هایی که امکان سزارین در آنجا فراهم است را شامل می‌شود و همه بیمارستان‌ها و بخش‌های مربوطه این بخشنامه را در دستور کار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: انجام بخشنامه صادر شده توسط وزارت بهداشت با حضور و زیر نظر نمایندگان دانشگاه‌ها که همان روز در بیمارستان‌ها حاضر هستند شکل خواهد گرفت.

بختیاری ابراز کرد: خانم‌های بارداری که دوره بارداری خود را در  تاریخ 2 اردیبهشت ماه سال 1402پشت سر گذاشته باشند و در تاریخ فوق به بیمارستان یا مراکز مربوطه مراجعه کنند شامل این ابلاغیه نمی‌شوند.

وی ادامه داد: از انجام سزارین‌های پیش از موعد با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: در مواقع اورژانسی طبق دستور صادر شده توسط پزشک اورژانس با در نظر گرفتن وضعیت مادر و کودک این عمل انجام می‌شود و تمام مراجعین برای انجام سزارین‌ها در تاریخ فوق بررسی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر