logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۳۲۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده:

سالمندان قیداری راههای پیشگیری از معلولیت را فرا می گیرند

سالمندان-قیداری-راههای-پیشگیری-از-معلولیت-را-فرا-می-گیرند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از اجرای دوره آموزشی پیشگیری از معلولیت ها ویژه سالمندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق،رحیم گنج خانلو رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از اجرای دوره آموزشی پیشگیری از معلولیت ها ویژه سالمندان خبر داد و گفت :مخاطبان آن گروه سنی ۴۵ تا ۶۵ سال و ۶۵ تا۸۵ سال هستند .  وی افزود: این دوره آموزشی در هفت جلسه برای بیش از ۵۰۰ نفر از افراد سالمند و میانسال در شهرستان خدابنده برگزار می‌شود .  رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده موضوعات دوره آموزشی بیشتر در باره پیشگیری از بیماری هایی است که در دوره سالمندی اتفاق می‌افتد . 

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: این بیماری ها شامل سکته مغزی ، آلزایمر ، بیماری های قلبی و عروقی ، قند خون ، آرتروز ، پوکی استخوان و مشکل افتادن و زمین خوردن این افراد است. 

گنج خانلو افزود : سالمندان باید از دوران میانسالی چگونگی مراقبت از خود را فرا گرفته و افراد خانواده سالمند نیز باید چگونگی نگهداری و تعامل با این قشر را بیاموزند . 

وی تصریح کرد: مراقبت از سلامتی سالمندان باعث می شود تا جامعه بتواند از توانی ها و تجربیات آنان به خوبی بهره مند شود .  

گنج خانلو گفت : اگر هفت در صد از جمعیت یک جامعه سالمند باشند آن جامعه ، جامعه سالمند شناخته می‌شود و هم اکنون کشور ما از جمله جمعیت این شهرستان در حال نزدیک شدن به این حد نصاب است .

وی یادآور شد: ما به نوعی به مسأله پیشگیری از معلولیت دوران سالمندی کمتر ورود داشته ایم، این در حالی است که با افزایش میزان مشارکت های اجتماعی در میان سالمندان، اعتماد به نفس و بالا بردن امید به زندگی می توانیم مانع معلولیت سالمندان شویم. با این حال دوره های مهارت زندگی Tot و تربیت مربی و تسهیل‌گران انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر