logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۳۲۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مرگ تدریجی؛

دستان آلوده فاضلاب شهری بر گلوی زنجانرود

دستان-آلوده-فاضلاب-شهری-بر-گلوی-زنجانرود
مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: فاضلاب شهر زنجان که خود به خود آلوده است به همراه فاضلاب دو صنعت دیگر وارد زنجانرود می‌شود و باید حجم استفاده از این آب در کشاورزی حاشیه رودخانه به حداقل برسد.

محمد‌رضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه در بحث آلایندگی، محیط زیست باید نظارت مختص خود را انجام دهد، اظهار داشت: در صورتی که محصولات کشاورزی با آب آلوده آبیاری شود سازمان جهاد کشاورزی و علوم‌پزشکی نیز در این راستا مسئولیت دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: معمولا پایش‌های مشترک انجام می‌شود و حتی سال گذشته تعدادی موتور پمپ آب ضبط شده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: تلاش شد تا امسال کمترین میزان آبیاری محصولات کشاورزی با آب‌های آلوده انجام شود اما به طور مستقیم رسیدگی به این موضوع آبیاری محصولات کشاورزی بر عهده سایر ارگان‌ها است.

وی با بیان اینکه زنجانرود آب سطحی چندانی ندارد، اذعان کرد: بیشترین حجم آبی که در زنجانرود جاری است، فاضلاب شهر زنجان و فاضلاب چند صنعت است که تلاش می‌کنیم این موضوع را کنترل نماییم.

 مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: منشا آب‌هایی که وارد زنجانرود می‌شود خود به خود آلوده است و باید حجم استفاده از این آب به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه پساب یکی از شرکت‌های صنعتی در حال انتقال به زنجانرود است، اذعان کرد: میزان آلودگی در سطح بالایی کنترل شده است، اما طبق پیگیری قضایی سه ماه فرصت به استاندارد‌سازی پساب این صنعت داده شده و باید در مدت ۹ ماه آینده این موضوع کاملا حل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر