logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۹۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل محیط زیست استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

فاضلاب ورودی راشاکاسپین به زنجانرود؛ با استاندارد محیط زیست فاصله دارد

فاضلاب-ورودی-راشاکاسپین-به-زنجانرود؛-با-استاندارد-محیط-زیست-فاصله-دارد
مدیر‌کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه آب زنجانرود به دلیل ورود انواع آلودگی‌ها عملا تبدیل به فاضلاب شده است گفت: فاضلاب برخی صنایع همچون راشاکاسپین وارد زنجانرود می‌شود که همچنان با استاندارد مورد قبول محیط زیست فاصله دارد.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در بستر زنجانرود تقریبا آب دائمی وجود ندارد، اظهار داشت: آب‌های خروجی از فاضلاب در بخش جنوبی شهر زنجان و پساب حاصل از برخی صنایع وارد این رودخانه می‌شود و طبیعتا پس از بارندگی‌ها نیز رواناب‌ها در این بستر جریان می‌یابند.

وی با بیان اینکه آب‌های ورودی طبیعتا دارای آلایندگی‌های مختلف میکروبی و حتی صنعتی خواهند بود، افزود: اما به دلیل خودپالایی که در رودخانه‌ها وجود دارد عموما در انتهای مسیر نباید آلودگی وجود داشته باشد.

مدیر‌کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه جز فاضلاب راشاکاسپین، فاضلاب سایر صنایع وارد رودخانه زنجانرود نمی‌شود، گفت: به طور جدی پیگیر رفع آلایندگی فاضلاب راشاکاسپین هستیم.

وی اذعان کرد: خروجی فاضلاب راشاکاسپین باید استاندارد شود اما هنوز با استاندارد مورد قبول محیط زیست فاصله دارد با این حال اقدامات خوبی در طول سالیان برای بهبود اوضاع انجام گرفته است.

یافتیان با اشاره به اینکه درصد فلزات سنگین در آب این رودخانه بالا نیست، بیان کرد: تنها میزان فسفات بالا است که علت آن نیز به وجود فسفر در شوینده‌ها باز می‌گردد و از این جهت دارای آلایندگی است.

وی با بیان اینکه در زمان‌هایی که بارندگی وجود ندارد و خشکسالی است، شدت آلایندگی زنجانرود بالا می‌رود، گفت: با پیگیری‌های که از حوزه عمرانی استانداری شده مقرر است تا با تمهیدات ویژه آب ورودی به زنجانرود تا حدودی تصفیه شود و در نهایت طرح گردشگری در این محل ایجاد شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر