logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۲۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو شورای شهر ابهر:

خارج از محدوده اعلام شدن شمال شهر ابهر منجر به افزایش قیمت مسکن شد

خارج-از-محدوده-اعلام-شدن-شمال-شهر-ابهر-منجر-به-افزایش-قیمت-مسکن-شد
عضو شورای شهر ابهر گفت: شمال شهر ابهر خارج از محدوده اعلام شده است، همین موضوع سبب افزایش نرخ مسکن در شهر شده و باعث شده مردم نتوانند یک سکونتگاه و سرپناه برای خود بسازند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» خدیجه نوروزی در نشست هم‌اندیشی و خبری ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر ابهر که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ابهر برگزار شد، گفت:  شورای اسلامی شهر خود را مقید به تبعیت از قانون می‌داند و همراهی و تعامل سازنده در چهارچوب مقررات با فرماندار تلاشگر در سرلوحه امورات خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به موضوع  افزایش بودجه شهرداری، گفت: در سال ۱۴۰۰ هنگام تحویل شورا از دوره قبلی بودجه شهرداری ۱۲۰میلیارد تومان تصویب شده بود که این بودجه در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۶ میلیارد تومان رسید.

نوروزی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ بودجه به ۵۷۷ میلیارد تومان رسید و همین افزایش بودجه موجب شده تا عملیات عمرانی وسیعی در سطح شهر صورت بگیرد و خوشبختانه امروز شاهد هستیم ابهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

عضو شورای شهر ابهر با یادآوری اینکه امیدواریم این بودجه با همتی که در اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری وجود دارد محقق شود تا شاهد به سر انجام رسیدن پروژه‌ها باشیم، تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه این بودجه آن است که بودجه کاملا عادلانه تقسیم شده و تمام نواحی شهر در تخصیص آن دیده شده است.

وی با بیان اینکه ورودی شهر ما همواره مظلوم واقع شده است و این ورودی به حق برازنده مردم ابهر نیست، گفت: رسیدگی و بهبود وضعیت ورودی شهر حق شهروندان ابهری است که این موضوع یکی از اولویت‌های کاری است و در این راستا اقدامات متعددی انجام خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر ابهر با بیان اینکه شمال شهر ابهر خارج از محدوده اعلام شده است، گفت: همین موضوع سبب افزایش نرخ مسکن در شهر شده و باعث شده مردم نتوانند یک سکونت‌گاه و سرپناه برای خود بسازند همچنین اجاره‌های منازل مسکونی نیز سر به فلک گذاشته است.

وی با بیان اینکه با همکاری مردم شناط ۵ معبر بزرگ شامل خیابان شهید بهشتی، خیابان طالقانی شمالی و خیابان انقلاب بلوار منابع طبیعی و بلوار آیت اله خامنه ای بازگشایی شده است گفت: ۳۰ سال از این بازگشایی‌ها می‌گذرد اما متأسفانه اطراف این خیابان‌ها هیچ ساخت و سازی انجام نمی‌شود زیرا خارج از محدوده اعلام شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه در شناط هیچ پارک محله‌ای نداریم، گفت: این حق مردم است که بتوانند از امکانات شهری استفاده کنند و در هیچ یک از نقاط شهر نباید از این امکانات محروم باشند.

وی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی و مهم شهر مانند کمربندی و اتوبان در شمال شهر قرار دارد، گفت: متأسفانه ساخت بیمارستان الغدیر در جنوب شهر بزرگ‌ترین ضربه را به ابهر زد زیرا فاصله این دو راه مواصلاتی که اغلب تصادفات در آنها رخ می‌دهد تا بیمارستان زیاد است و تا رسیدن مریض به بیمارستان مدت زمان زیادی زمان می‌برد.

این مسئول با اشاره به اینکه در ورودی شهر هیچ جایگاه هلال‌احمر و فوریت پزشکی نداریم که مریض را سریعاً انتقال دهد، گفت: وجود این دو جایگاه می‌تواند تا حدی جبران نقص احداث بیمارستان الغدیر در مکان نامناسب را کند.

وی با بیان اینکه برخی کوچه های شهر چندین سال بود که رنگ آسفالت و جدول ندیده بودند، گفت: مردم در این نواحی بسیار آزار می‌بینند تا جایی که در تابستان‌ها با گرد و خاک و در زمستان‌ها با گل و لای دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو شورای شهر ابهر با اشاره به بازگشایی طالقاتی شمالی، گفت: این بازگشایی برای کل شهر است زیرا شمال شهر را به جنوب شهر وصل می‌کند و از بار ترافیک می‌کاهد که این موضوع یک امتیاز ویژه برای کل ابهر است.

وی با اشاره به تکمیل شدن آتش‌نشانی ناحیه ۱۷ شهریور و ساختمان شهرداری شریف آباد، گفت: شورای شهر در این دوره اقدامات بسیار سازنده‌ای در سطح شهر انجام داده و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار بسته است.

نوروزی با بیان اینکه یک اقدام خاصی که شورا انجام داده است ایجاد پد هلی‌کوپتر در بهشت رضا است، گفت: احداث این پد نقش بسیار قابل توجهی در نجات بیماران اورژانسی دارند.

وی با بیان اینکه شهر بزرگ و بودجه محدود است، خاطر نشان کرد: با توجه به همین موضوع تلاش می‌کنیم کارها و پروژه‌ها بر حسب اولویت و کمبودها در سطح شهر تعریف شود‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر