logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۳۱۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

برخی از شهرستان‌های زنجان پزشکی قانونی ندارد

برخی-از-شهرستان‌های-زنجان-پزشکی-قانونی-ندارد
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان ابهر تنها یک پزشک در حوزه پزشک قانونی فعالیت دارد گفت: برخی از شهرستان‌های زنجان پزشکی قانونی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی فرجی برحق ظهر امروز (۳ آبان‌ماه) در مراسم تکریم و معارفه مدیران پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه سازمان پزشک قانونی از مجموعه‌های قوه قضائیه است گفت: سازمان پزشکی قانونی با ارائه خدمات تخصصی و تشخیصی خود با پرونده‌های مختلفی گره خورده است.

بیشتر بخوانید
وی افزود: طبق ماده ۱۳۶ قانون آئین دادرسی کیفری پزشک قانونی تا اخذ نظر کارشناسی یا مراجع مربوطه این مجموعه در کنار قوه قضائیه قرار داده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان عنوان کرد: در واقع پزشکی قانونی عهده دار امری است که بدون آن امکان اظهار نظر و صدور حکم در پرونده‌های مربوطه ممکن نیست.
حجت‌الاسلام فرجی ابراز کرد: پزشک قانونی استان زنجان علارغم نداشتن زیر ساخت‌های لازم و نبود امکانات سعی در ارائه خدمت مناسب به مردم داشته است و نسبت به این مهم موفق عمل نموده است.
وی گفت: اظهار نظر قضات بر اساس نظر کارشناسان و متخصصین سازمان پزشکی قانونی ممکن است و در این زمینه صدور حکم صورت می‌گیرد و اهمیت بالای اقدامات پزشکی قانونی بر پایه‌ رسیدن به حقوق مردم است که نیازمند توجه ویژه، تخصیص و تامین اعتبار لازم بر تجهیز مرکز پزشکی قانونی استان زنجان و جذب متخصصان در این امر است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: در حوزه قضائی استان زنجان از مجموعه۱۳ حوزه وظایف اصلی در ۶ حوزه قضائی پزشکی قانونی مستقر است و در برخی حوزه‌ها مانند شهرستان ابهر و دیگر شهرستان‌ها فقط یک پزشک در امر پزشکی قانونی مشغول انجام فعالیت است که در برخی از حوزه‌های قضائی نیز پزشک قانونی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام فرجی عنوان کرد: در شهرستان طارم پزشکی قانونی وجود نداشت و مشکلات زیادی در راستای اظهار نظر قانونی انجام می‌شد.
وی گفت: از مشکلات موجود می‌توان به طولانی شدن رویه پرونده‌ها و اظهار نظر پزشکان اشاره داشت که امروزه با همت و پشتیبانی‌های انجام شده در این حیطه مشکلات مربوطه کم رنگ شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر