logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۲۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اولین جشنواره انار و برنج طارم برگزار می‌شود

اولین-جشنواره-انار-و-برنج-طارم-برگزار-می‌شود
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از برگزاری اولین جشنواره انار و برنج در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت سه روز در جزلاندشت برگزار خواهد شد.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به برگزاری اولین جشنواره انار و برنج در روز‌های ۱۹ تا ۲۱ مهر ماه اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار به همت سپاه استان زنجان، شورای اسلامی، دهیاری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه‌ها در شهرستان طارم، روستای جزلاندشت؛ مجتمع خدمات رفاهی دشت آروند برگزار می‌شود.

وی اجرای موسیقی‌ و آواز‌های محلی را از جمله برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد و افزود: نمایش صنایع دستی و سنتی طارم، غذاهای سنتی و لباس‌های بومی و محلی شهرستان طارم، نمایش عکس و تصاویر شهرستان از جمله برنامه‌ها است.

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی در این جشنواره در نظر گرفته شده است ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی کشاورزی نوین، ترویج توریسم و گردشگری کشاورزی از برنامه‌های دیگر این جشنواره است.

لازم به ذکر است شهرستان طارم به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیز یکی از بهترین مناطق استان زنجان برای کشت و پرورش محصولاتی همچون انار، برنج، زیتون، انجیر و سایر محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و به هندوستان ایران نیز شهرت دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر