logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۰۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

امام حسن عسگری(ع) شبکه ارتباطی وکالت را تقویت کرد

امام-حسن-عسگری(ع)-شبکه-ارتباطی-وکالت-را-تقویت-کرد
رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رهبران شیعیان به دلیل تنگناهای سیاسی در محدودیت بودند و از طریق وکالت با جهان اسلام ارتباط برقرار می‌کردند گفت:امام حسن عسگری (ع) شبکه ارتباطی وکالت را تقویت کرد.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه آن حضرت در این چند سال امامت خود که در سامرا بود و دوران سخت از لحاظ فکری، سیاسی و رواج شبهات علیه تشیع در پی داشتند گفت:مدیریتی که امام از طریق حمایت‌های معنوی و مادی از شیعیان می‌شدند و اعتقاد و ایمان آنها را در محبت و پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام محکم و استوار نمود.

بیشتر بخوانید
وی افزود: این امام عزیز در هشتم ربیع الثانی ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و کنیه امام ابو محمد و القاب معروفش صامت، هادی، زکی، سراج، نقی عسگری بوده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: امام بعد از شهادت پدر بزرگوارشان به مدت ۶ سال وظیفه امامت، هدایت، رهبری شیعیان و جامعه اسلامی را بر عهده داشتند. 
حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: ایشان علاوه بر وظیفه امامت، هدایت و رهبری خود در مقابل هجمه‌ها و شبهات دشمنان ایستادگی کردند و با ایجاد تشکیلات شبکه‌ای در سامرا و شهرهای مختلف و برخی بلاد همسایه به سوالات و مسائل شیعیان پاسخ می‌دادند و امورات آنها را تحت نظر و حمایت داشتند.
وی افزود: نقطه قوتی که امام حسن عسگری (ع) داشتند و در دوران پدر و جد بزرگوارشان این همه پر رنگ نبود آن حضرت دوران امامت خود را تحت نظر و در مراکز نظامی گذراند و همین مسئله وظیفه امام را سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان زنجان گفت: با درایتی که امام (ع) داشتند و با شبکه وکالتی خود در راه شناخت جهاد تبیین، تبلیغ اسلام ناب و مکتب تشیع  را به درستی معرفی و تبلیغ کرد.
حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: نکته دیگر فعالیت و وظیفه امام حسن عسگری (ع) با توجه به دورانی که سپری می‌کردند این بود که مردم و علی الخصوص شیعیان را آماده برای غیبت آخرین امام معصوم شیعیان مهدی موعود (عج) بود وی ابراز کرد:  با توجه به اینکه دشمنان امام(ع) و تشیع با اخباری که از امامان گذشته و بزرگان  شنیده بودند موعد تولد آن حضرت رسیده بود سعی بسیار در جلوگیری از از تولد این مولود مبارک کردند و حتی برنامه‌هایی برای ترور و از بین بردن ایشان داشتند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: رهبران شیعیان به دلیل تنگناهای سیاسی در محدودیت بودند و از طریق وکالت با جهان اسلام ارتباط برقرار می‌کردند که این امر در زمان امامت امام حسن عسکری(ع) به اوج خودش رسید.
حجت الاسلام ناصر تاکید کرد: آن بزرگوار در راستای زمینه سازی غیبت امام زمان(عج)با آموزش شاگردان برجسته شبکه ارتباطی وکالت را تقویت کرد و امامت امام حسن عسکری(ع) یکی از سخت‌ترین دوران امامت ۲۵۰ ساله ائمه شیعه است.
وی افزود: از طرفی هم با ایجاد شبهات غیبت و بحث وجود منجی را هم در اذهان ایجاد می‌کردند که امام حسن عسگری (ع) با هوشیاری این وظیفه را به نحو کامل انجام داد و با مقدمه چینی‌های که امام (ع) ایجاد کرد شیعیان  مسئله غیبت را قبول کردند و کنار آمدند.
حجت الاسلام ناصر گفت: نکته‌ای که قابل توجه هست اینکه امام (ع) این همت و تلاش  و تبیین  و حمایت از شیعیان را در حال انجام می‌دادند که خلفای هم دوره(معتز، مهتدی و معتمد) کینه و دشمنی بسیار سختی با امام (ع) داشتند و ابشان را مورد آزار و اذیت فراوانی قرار می‌دادند و بالاخره ایشان را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر