logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۲۴۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

رسالت اصلی امام حسن عسکری(ع) آماده‌سازی شیعه برای دوره غیبت بود

رسالت-اصلی-امام-حسن-عسکری(ع)-آماده‌سازی-شیعه-برای-دوره-غیبت-بود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سازماندهی به موقع امام حسن عسکری (ع) برای آمادسازی شیعه در زمان غیبت امری مهم بود گفت: رسالت اصلی امام حسن عسکری(ع) آماده‌سازی شیعه برای دوره غیبت بود.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه عملکرد امام حسن عسکری(ع) به گونه‌ای بود که بعد از گذشت بیش از هزار و 100 سال از غیبت، مردم وابسته و دلبسته به ولی عصر(عج) هستند گفت: اگر تحلیل سیاسی از ائمه(ع) داشته باشیم بهترین رهنمود در مسیر انقلابی برای ما فراهم است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امام حسن عسکری علیه‌السلام در روز جمعه هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. پدر بزرگوار آن حضرت امام هادی علیه‌السلام و مادر مکرمه‌اش بانوی عارفه است که به نام‌های «سلیل »، «حدیثه » و «سوسن » خوانده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: مدت امامت امام حسن عسکری علیه السلام شش سال بود که از سال 254 هجری قمری شروع و در سال 260 با شهادت آن حضرت پایان یافت.

حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: امام حسن عسکری علیه السلام در طول مدت زندگانی و به ویژه در دوران امامت خویش به واسطه مبارزه با طاغوت‌های زمان در تبعید و زندان و تحت نظر به سر می‌برد و سرانجام در هشتم ربیع الثانی سال 260 و در 28 سالگی در شهر سامراء و توسط احمد معتمد، پانزدهمین خلیفه عباسی به طرز مرموزی مسموم و به شهادت رسید. 

وی گفت: زندگی آن حضرت در دوران شش تن از خلفای ستمگر عباسی سپری شد که به ترتیب جعفر متوکل، محمد منتصر، ابوالعباس احمد مستعین، ابو عبدالله معتز، محمد مهتدی و احمد معتمد می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: از آنجایی که امام عسکری علیه السلام را در محله عسکر که محل سکونت سپاهیان عباسی بود جای داده بودند به آن حضرت عسکری می‌گویند.

حجت الاسلام ناصر عنوان کرد: از برخی ویژگی‌های برجسته فردی واجتماعی آن حضرت به موارد زیر اشاره کرده و برای برخی مصادیقی هم اشاره می‌نمائیم زهد و ساده زیستی،  جذب عواطف و صید دل‌های مشتاق،  پرورش نیروی تفکر و تعقل در افراد، ترویج فرهنگ صرفه جویی، تاکید بر اصل قرآنی تقیه، تبیین جایگاه آل محمد علیهم السلام در جامعه و تشویق عالمان و دانشمندان راستین است.

وی گفت: امام عسکری علیه السلام همانند پدران گرامی خود در توجه به عبادت خدا نمونه بود. آن حضرت به هنگام نماز از هر کاری دست می‌کشید و چیزی را بر نماز مقدم نمی‌داشت. ابوهاشم جعفری در این مورد می‌گوید: روزی به محضر امام یازدهم مشرف شدم، امام مشغول نوشتن چیزی بود، وقت نماز رسید، امام نوشته را کنار گذاشته و به نماز ایستاد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: از آنجا که امامان معصوم علیهم السلام برترین نمونه و اسوه کامل صفات عالیه انسانی بودند، رفتار آنان در همه ابعاد می‌تواند برای پیروانشان درس آموز باشد. و یکی از آن صفات زیبا، سخاوت است.

حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: امامت امام حسن عسکری(ع) 6 سال بود که در این مدت یا در زندان یا حبس خانگی قرار داشت با این وجود آن حضرت ارتباط خود را از طریق نایبانش با مردم حفظ و به گونه‌ای سازماندهی کرد که مردم آماده گذران دوره غیبت شوند.

وی تاکید کرد: رسالت اصلی امام عسکری(ع) آماده سازی شیعه برای دوره غیبت امام زمان(عج) بود و اگر سازماندهی آن حضرت نبود مردم غیبت امام معصوم(ع) را تحمل نمی‌کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر