logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۳۰۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر خبر داد:

اعمال جریمه ۵ برابری حداقل دستمزد برای بکارگیری اتباع افغان در ابهر

اعمال-جریمه-۵-برابری-حداقل-دستمزد-برای-بکارگیری-اتباع-افغان-در-ابهر
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر با اشاره به عدم اجازه اشتغال اتباع افغان در استان زنجان، گفت: کارفرمایانی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده کنند، جریمه ۵ برابری حداقل دستمزد برای آنها اعمال خواهد شد.

سیدعلیرضا موسوی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با اشاره به قانون عدم به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین واحدهای صنفی و ساختمانی ضمن هشدار به کارفرمایان در خصوص به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز  در ابهر گفت: مطابق قانون کار اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار یا پروانه کار موقت و یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و در صورت اشتغال کارفرمای آنها متخلف محسوب شده و مشمول جرایم سنگین خواهند شد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در راستای صیانت از اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان و افراد جویای کار کشور، لازم است کارفرمایان محترم از به کارگیری نیرو کار خارجی غیرمجاز جداً خودداری کنند. در صورت مشاهده توسط بازرسان کار و گزارش پلیس امنیت نیروی انتظامی به میزان ۵ برابر حداقل دستمزد به ازای هر روز به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز جریمه خواهند شد.

موسوی‌پور افزود: حضور و اشتغال به کار اتباع افغان در استان زنجان مطلقا ممنوع است و در صورت مشاهده، متخلفان به مراجع ذیصلاح انتظامی و قضائی معرفی خواهند شد و مجازات موضوع ماده ۱۸۱ قانون کار درخصوص کارفرمایان خاطی اعمال خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر گفت: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع بوده و علاوه بر جرایم مالی برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس نیز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ برای ارتباط مستقیم مردم عزیز در جهت ارائه گزارش اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است و آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در این خصوص است. علاوه بر آن شهروندان گرامی می‌توانند مراتب را به پلیس امنیت اقتصادی، فرمانداری و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر اعلام تا تیم بازرسی کمیته مشترک به کارگاه‌های متخلف مراجعه و نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر