logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۳۰۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

خیز شهرستان سلطانیه برای احداث شهرک گلخانه‌ای

خیز-شهرستان-سلطانیه-برای-احداث-شهرک-گلخانه‌ای
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: به دلیل اینکه گلخانه و توسعه آن در شهرستان بسیار حائز اهمیت است مقرر شده تا یک شهرک گلخانه‌ای در سلطانیه احداث شود.

هادی یاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص واحد‌های گلخانه‌ای فعال در سطح شهرستان سلطانیه اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۱ سطح گلخانه‌ها در این شهرستان ۹۰۰ متر مربع بود اما در سال ۱۴۰۲ این سطح به ۱.۲ هکتار رسیده است اما به دلیل اینکه گلخانه و توسعه آن بسیار حائز اهمیت است برای این امر اقدام و مذاکرات با کشاورزان انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: احداث ۱۵ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد و در حال اخذ مجوز برای احداث در حومه شهر سلطانیه هستیم و مقرر شده تا این شهرک گلخانه‌ای به تولید توت‌فرنگی اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: متاسفانه در طول سالیان آنطور که باید بر روی گلخانه و تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان تمرکز نشده است اما هم‌اکنون قدم‌های موثری برای این امر برداشته شده است.

یاسر در خصوص کمک‌های دولت برای علاقه‌مندان برای ورود به عرصه گلخانه‌داری، گفت: دولت ۸۰ درصد هزینه طرح گلخانه را به عنوان تسهیلات به بهره‌بردار پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد نیز آورده متقاضی خواهد بود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که توان مالی بالایی دارند و خود راغب برای شهرک و مجتمع‌های گلخانه‌ای هستند و در این راستا با شهرک گلخانه‌ای و خبرگان گلخانه مذاکراتی شده تا از تجربه آنان در کشت محصولات مختلف بهره برد.

یاسر با اشاره به اینکه همچنین از دانش و تجربه گلخانه‌داران خبره زنجان در گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز استفاده شده است، ادامه داد: یکی از گلخانه‌های کوچک مقیاس شهرستان سلطانیه توانسته برای اولین بار در حدود ۲۸ تن در یک سال برداشت توت‌فرنگی داشته باشد و با این گلخانه‌دار نیز صحبت شده تا سطح گلخانه خود را افزایش دهد.

وی بیان کرد: فرایند هوشمندسازی گلخانه‌ها در شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر