logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۰۳۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بزرگترین گلخانه هوشمند در استان زنجان احداث می‌شود

بزرگترین-گلخانه-هوشمند-در-استان-زنجان-احداث-می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان گلخانه هوشمند ۳۷ هکتاری در دست اجرا قرار دارد که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: با همکاری پارک علم و فناوری نیز گلخانه‌های هوشمند کوچک مقیاس را ایجاد خواهد شد.

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظها داشت: بحث هوشمند‌سازی گلخانه‌‌ها یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه کشاورزی است و در این راستا هوشمند‌سازی گلخانه‌ها در دو بحث بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: در استان زنجان گلخانه هوشمند ۳۷ هکتاری که بزرگ مقیاس محسوب می‌شود در دست اجرا قرار دارد که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در خصوص گلخانه‌های هوشمند کوچک مقیاس نیز با همکاری پارک علم و فناوری فاوا در حال بررسی مواردی هستیم که بتوانیم شرایط این گلخانه‌ها را چه در بحث مصرف انرژی و منابع تولید بهبود ببخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گلخانه‌ها در تولید و اشتغال سهم بسزایی دارند و در تبدیل کشت محصولات پر آب بر از کشت خاکی به کشت آبی کمک شایانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ واحد گلخانه‌ای تجاری و کوچک مقیاس در زنجان فعال است اذعان کرد: سالانه ۴۷ هزار تن محصول از ۴۱ هکتاز از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود.

حسنی با اشاره به احداث بزرگ‌ترین گلخانه هوشمند و مدرن در زنجان با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان که توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، گفت: این شهرک گلخانه‌ای شیشه‌ای در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در اراضی محدوده شهر هیدج و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا با سیستم کشت هیدروپونیک، در حال احداث است.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر