logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۳۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان مطرح کرد:

استان زنجان و ظرفیت‌های نادیده گردشگری فصل زمستان

استان-زنجان-و-ظرفیت‌های-نادیده-گردشگری-فصل-زمستان
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان گفت: گردشگری زمستانی، فرصتی ارزشمند برای توسعه صنعت گردشگری است که در صورت توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه می‌تواند به بستر مناسب برای توسعه این صنعت تبدیل شود.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه استان زنجان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه سرد کوهستانی، در ۶ ماه دوم سال، ظرفیت مهمی در زمینه گردشگری زمستانی دارد، اظهار داشت: مناطق مختلف استان در روزهای پایانی فصل پاییز و سه ماه زمستان برای ورزش‌های زمستانی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ظرفیت گردشگری زمستانی در مناطق برفی کشور از جمله استان زنجان، فرصت ارزشمندی است که از آن استفاده نشده و منابع درآمدی سرشار آن نیز براحتی از دست می‌رود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه گردشگری زمستانی، مقوله‌ای مهم است که کمتر به آن توجه شده گفت: این نوع گردشگری می‌تواند در کنار گردشگری غذا، بوم گردی، طبیعت گردی، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، فروش، بازاریابی و تبلیغ صنایع دستی به نقطه اتکا برای توسعه صنعت گردشگری محسوب شود.

وی با بیان اینکه برخی مناطق پر برف زنجان دارای ظرفیت گردشگری زمستانی است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از این ظرفیت‌ها استفاده کرد، ادامه داد: سرمایه گذاری مناسب و تامین زیرساخت‌ها می‌تواند در فصول سرد سال نیز منبعی برای گردشگری استان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از جاذبه‌های فصل زمستان، بازی‌های برفی، اسکی و پیست است، گفت: بی‌تردید برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند یکی از این رویدادها باشد. به عنوان مثال، جشنواره یلدایی را که در استان برگزار کردیم، رویدادی بود که توانستیم به واسطه صنایع‌دستی استان گردشگران را جذب کنیم و این رویکرد تداوم خواهد داشت تا به واسطه ظرفیتی که در عرصه صنایع‌دستی داریم، بتوانیم در نیمه دوم سال نیز گردشگر، بازدیدکننده و توریست داشته باشیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری رویداها و جشنواره برای جذب گردشگر در زمستان می‌تواند راهی برای جذب گردشگر در فصل زمستان باشد، افزود: مسابقه ساخت تندیس‌های یخی و نیز پیست پاپایی، ظرفیتی ارزشمند دیگری است که برای گردشگری زمستانی می‌باید توسعه یابد.

وی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان زنجان، می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر در فصل زمستان بهره برد؛ چراکه همه استان‌ها از این امکان برخوردار نیستند. 

باقری با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از زیرساخت خوبی به نام پیست پاپایی برخوردار است و همین مسئله باعث شده است تا این رشته در زنجان به جد دنبال شود، گفت: باید از چنین زیرساخت و ظرفیتی در راستای توسعه صنعت گردشگری زمستانی استفاده کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان اذعان کرد: در این میان وجود روستاهای هدف گردشگری و خانه‌های بوم گردی بخصوص برخورداری مناطق روستایی از زندگی‌های سنتی و وسایل گرمایشی قدیمی، عامل مهمی در جذب گردشگر محسوب شود. از سویی دیگر طبیعت بکر و زیبای روستاهای هدف گردشگری و سایر روستاها نیز در این میان می‌تواند در جذب گردشگر زمستانی موثر باشد.

وی با بیان اینکه با سفيد پوش شدن مناطق كوهستاني و جلوه‌هاي ويژه طبيعت زمستانه شهر زنجان از ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري فراموش شده اين استان به شمار مي‌رود، گفت: زيرساخت‌هاي اين ظرفيت بالقوه هنوز مورد توجه قرار نگرفته است در باور مردم اين ديار جان گرفتن دوباره چشمه‌ها و پرآب شدن دوباره رودخانه‌ها و به تبع آن سر ريزشدن سدها و تالاب‌ها، تنها با بارش برف امكان پذير است. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر