logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۳۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

کشورهای اسلامی واکنش ضعیفی به بمباران غزه دارند

کشورهای-اسلامی-واکنش-ضعیفی-به-بمباران-غزه-دارند
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه متاسفانه دولت‌های اسلامی در مواجهه با شهادت مردم غزه برخورد ضعیف و منفعلانه داشتند، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل نشد و همین موجب جرات و جسارت دشمن شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: حق اختصاصی زن بر مرد این است که در زندگی او گشایش ایجاد کند و گشایش در زندگی غیر از تامین هزینه‌های زندگی و نفقه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه با اشاره به فاجعه غمناک غزه و با بیان اینکه قلب هر انسانِ تربیت شده مکتب نورانی اهل‌بیت از این اعمال خشونت‌بار به درد آمده و البته به وعده انتقام سخت الهی از ظالمِ مجرم امیدوار است، گفت: حمله به بیمارستان و کشتار بیماران، مجروحان، کادر درمان، زنان و کودکان که به آنجا پناه برده بودند، مصداق کامل توحش و جنایت علیه بشریت و نسل کشی است. 

امام جمعه سلطانیه گفت: در این دو هفته بیش از ۳۵۰۰ شهید که حدود ۱۰۰۰ نفر در حمله به بیمارستان شهید شده‌اند و حدود ۱۴ هزار زخمی و مجروح شده‌اند و البته تلفات رژیم صهیونیستی هم کم نیست بلکه ۲ هزار کشته و بیش از ۴ هزار ۵۰۰ زخمی داد‌ه‌اند.

وی بیان کرد: حمله به بیمارستان کاملا از ذات خبیث و حیوانی و توحش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد و وحشیانه‌ترین جنایت را به نمایش گذاشت. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه روشن است که مسئول اصلی بمباران غزه آمریکاست و این جنایت با حمایت آمریکای جهانخوار و حامیان اروپایی رژیم صهیونیستی انجام شد، اذعان کرد: ورود مقامات آمریکایی و اروپایی به فلسطین اشغالی و ملاقات رئیس جمهور دولت تروریستی آمریکا با نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی و وتوی قطعنامه روسیه و برزیل مبنی بر توقف جنگ و کمک به مردم غزه توسط آمریکا و غرب و ارسال تسلیحات نظامی ذخیره شده برای اوکراین به اسرائیل نشانگر به هم خوردن معادلات آمریکا با طوفان الاقصی است و سند حمایت آمریکا و غرب از این جنایات است.

وی ادامه داد: وتوی قطعنامه توقف جنگ و کمک‌رسانی به مردم غزه توسط آمریکا چهره تروریستی آمریکا را آشکارتر کرد. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه متاسفانه دولت‌های اسلامی مواجهه ضعیف و منفعلانه داشتند و فقط به بیانیه‌های کم خاصیت و کم اثر اکتفا کردن، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل نشد و همین موجب جرات و جسارت دشمن شده است. البته جنایت رژیم صهیونیستی هم برای جبران شکست در طوفان الاقصی است که در صورت تداوم، نابودی رژیم را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: کشورها و دولت‌های اسلامی باید فعال و همصدا و متحد شوند و جامعه جهانی هم به وظیفه انسانی خود عمل کند و سازمان ملل هم که ۵۸ سال از تاسیس آن گذشته و همیشه سازمان بی‌ملل بوده، از تبعیض دست بردارد و در مجامع حقوقی بین المللی بر علیه رژیم صهیونیستی بخاطر این جنایت و استفاده از بمب‌های ممنوعه، بمباران بیمارستان و بستن آب و برق غزه، پرونده تشکیل و پیگیری شود.

امام جمعه سلطانیه به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و سالروز وفات حضرت معصومه (س) اشاره و بیان کرد: یکی از مسائل مهم در سلسله مباحث زندگی ائمه اطهار(ع) مسئله امامزادگان انقلابیِ دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس است و حضرت عبد‌العظیم حسنی و حضرت فاطمه معصومه (س) از امامزادگان ولایتمدار و حق گرا بودند‌.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب ادامه داد: زیارت عبدالعظیم حسنی، ثواب زیارت امام حسین (ع) و زیارت حضرت معصومه ثواب زیارت امام رضا (ع) را دارد.

وی عرضه دین به امام زمان خود و بیان باورها و اعتقادات و تنظیم رفتار خود با امام جامعه را از اقدامات مهم حضرت عبدالعظیم حسنی دانست و با بیان اینکه این اقدام سند بصیرت و ولایت مداری این امامزاده با عظمت است، گفت: ما باید دین و اعتقادات خود را از منبع اصلی یعنی قرآن و اهلبیت بگیریم و اعمالمان را با قرآن و اهلبیت بسنجیم نه از شبکه‌های ضد دین و ضد انقلاب و استکباری.

حسینی‌نسب با یادآوری سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و با بیان اینکه از حضرتش مسئلت می‌نمایم که ظهور فرزندش مهدی موعود را از خدا بخواهد، خطبه های نماز جمعه را با فرازی از دعای افتتاح پایان داد و گفت: اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنا وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنا وَ قِلَّةَ عَدَدِنا وَ شِدّةَ الْفِتَنِ بِنا وَ تَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ: خدایا ما به تو شکایت می کنیم از نبودن پیامبرمان (ص) و از غیبت مولایمان و از بسیارى دشمنان و کمى افرادمان و از سختى آشوب‌ها و از کمک دادن اوضاع زمانه به زیان ما، پس درود فرست بر محمد و آلش و ما را بر این اوضاع یاری بنما.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر