logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۳۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

روسیه مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای استان زنجان

روسیه-مقصد-صادرات-محصولات-گلخانه‌ای-استان-زنجان
مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان‌ زنجان در حال توسعه سطح گلخانه‌ها بوده و در برنامه‌ریزی جدید روسیه مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای می‌شود.

اکبر طیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به نقش کشت گلخانه‌ای در تامین امنیت غذایی، اظهار داشت: یکی از اولویت در استان ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کشت به صورت گلخانه‌ای دارای مزیت‌های فراوانی است افزود: افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در مصرف آب، پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه، برخی از مزایای کاشت گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان 57 هکتار گلخانه فعال وجود دارد، گفت: بیشتر محصولات تولیدی در استان شامل صیفی‌جات شامل گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، توت‌فرنگی و نهال است.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 هکتار گلخانه در شهرستان ابهر در حال احداث می‌باشد، اذعان کرد: با افزایش سطح گلخانه‌ها در استان علاوه بر افزایش میزان تولید در واحد سطح، توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

طیبی با اشاره به اینکه میزان تولید گلخانه‌های در حدود ۴ هزار و ۳۶۰ تن محصول به ارزش ریالی ۳۰۰۰ میلیارد ریال در هر دوره می‌باشد گفت: بخشی اعظم محصول تولیدی گلخانه‌ای در استان و استان‌های همجوار استفاده می‌شود با اینکه تاکنون تا حدودی صادرات به صورت غیر مستقیم وجود داشت اما با شروع تولید محصول در مجتمع گلخانه‌ای پارلا تجارت امین به صورت مستقیم به کشور روسیه صادرات خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طرحی در خصوص هوشمند‌سازی گلخانه‌ها در استان در حال اجرا است، تصریح کرد: هوشمند‌سازی گلخانه‌ها یکی از مهمترین برنامه‌ها در بخش کشاورزی است. با این وجود در حال برنامه‌ریزی برای نصب تجهیزات می‌باشیم.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر در سطح ۴ هزار و ۱۲۶ متر مربع طرح هوشمند‌سازی گلخانه‌ها در استان اجرا شده است. 

وی بیان کرد: شناسایی اراضی و مطالعات زیربنایی برای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای جدید، اجرای طرح هوشمندسازی به صورت تخصصی از جمله برنامه‌های پیشروی سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر