logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۳۰۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان:

ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد

ثبت-نام-داوطلبان-نمایندگی-مجلس-آغاز-شد
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه ثبت نام نهایی از داوطلبان نمایندگی داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شد گفت: این مرحله از کار تا سوم آبان و بصورت غیر حضوری است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ابوالفضل رفیعی افزود: تنها کسانی می‌توانند برای ثبت نام وارد سامانه شوند که از مرحله پیش ثبت نام شناسه رهگیری دریافت کرده باشند.

بیشتر بخوانید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: نتایج بررسی اعتراضات به نتایج صحت‌سنجی داوطلبان نیز تا ۲۶ مهرماه پایان یافت و در صورت وارد بودن اعتراض، شناسه پیگیری ارسال شده است.

رفیعی در خصوص مدارک مورد نیاز به بارگذاری در این مرحله گفت: داوطلبان باید 

گواهی‌های حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی را در قالب یک فایل پی دی آف در حجم کمتر از یک مگابایت تهیه و هنگام تکمیل پرسشنامه بارگذاری کنند. همچنین مشمولین ماده ۳۲ انتخابات بایستی گواهی پذیرش استعفا را بارگذاری کنند.

وی‌ گفت: براساس قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، داوطلبان باید یک شماره حساب غیرتجاری که مختص هزینه‌های انتخاباتی باشد را نزد بانک‌های عامل تعیین و یا افتتاح و گواهی را در کاربرگ پرسشنامه بارگذاری‌ کنند. 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: پس از ثبت نام داوطلبان، کار هیئات‌های اجرایی و نظارتی برای بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود و داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند پس از تایید شورای نگهبان، حوزه انتخابیه خود را یک بار تغییر دهند.

وی تأکید کرد؛ عدم مراجعه به سامانه و عدم تکمیل پرسشنامه در موعد اعلامی به منزله انصراف از ثبت نام خواهد بود. ضمنا با توجه به اینکه پس از تایید و ثبت اطلاعات پرسشنامه، امکان اصلاح و تغییر وجود ندارد، لذا در تکمیل اطلاعات دقت نمایند.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر