logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۳۰۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کلیوی در زنجان کاهش یافته است

آمار-فوتی‌های-ناشی-از-بیماری-کلیوی-در-زنجان-کاهش-یافته-است-
مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان گفت: آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کلیوی در استان کاهش یافته است.

محمد رضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در مجموع دو هزارو ۱۷۰ بیمار دیالیزی، پیوندی و مراقبتی از زمان فعالیت انجمن خیریه در استان زنجان حمایت شده است گفت: از این تعداد بیمار ۷۵۰ نفر مراقبتی بوده و ۸۶۰ نفر بیمار پیوند کلیه شدند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد بیماران کلیوی تحت دیالیز  ۴۲۸ نفر بوده است افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۷۲ نفر بیمار دیالیز شدند که تعداد بیماران دیالیزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان عنوان کرد: ۱۰ نفر از بیماران کلیوی در ۶ ماهه سال گذشته عمل پیوند انجام داده و ۱۰ نفر دیگر در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ عمل پیوند با موفقیت بر روی آنها انجام شده است.

طهماسبی ابراز کرد: امیدواریم شرایط لازم مهیا شود تا به بیماران زیاد واجد شرایط در این امر رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: امروزه با پیشرفت علم می‌توان افراد در سنین بالا نیز عمل موفقیت آمیز پیوند کلیه بر روی آن‌ها انجام شود.

طهماسبی عنوان کرد: یک سری اقدامات قبل از عمل پیوند باید انجام شود که عبارتند از: فرد کلیه دهنده دارای گروه خونی مشترک باشد، شرایط برای اهدا کلیه مهیا باشد تا شخص بتواند کلیه اهدا کند طرف دیگر قضیه هزینه بالا برای آزمایش است که هر فرد برای یک آزمایش چیزی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان باید هزینه کند.

وی ابراز کرد: در سال گذشته بیمار مراقبتی ۲۰ نفر بودند که امسال ۳۰ نفر را شامل می‌شود و کلینیک بیماران کلیوی در استان زنجان در راستای غربالگری بیماری کلیه رو به ارتقا است.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان عنوان کرد: بسیار افرادی هستند زمینه بیماری قلب، فشار خون و یا بیماری سنگ کلیه دارند که به مرور زمان این عوامل باعث تخریب کلیه شده و منجر به نارسایی در افراد می‌شود که در نهایت این افراد دیالیز می‌شوند.

طهماسبی تصریح کرد: تشخیص و پیشگیری از بیماری کلیه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است تا تعداد بیماران دیالیز در استان کمتر خواهد شود.

وی گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماران کلیوی در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۴۷ نفر بودند که امسال در ۶ ماهه نخست سال ۴۰ نفر رسیده است.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان افزود: به لطف خدا آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کلیوی در استان کاهش یافته است و انجمن خیریه بیماران کلیوی مجموع خدمات که انجام می‌شود در زنجان و شهرستان‌ها با توجه به کمک‌های مردمی است امیدواریم مردم بیشتر از گذشته نسبت به این امر خدا پسندانه پیش قدم باشند تا بتوان کمک حالی برای افراد دارای مشکلات کلیوی در استان باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر