logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۲۸۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
واکنش نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به سوال موج‌رسا؛

دلمان از خودرو و خودروسازی خون است

دلمان-از-خودرو-و-خودروسازی-خون-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دپوی خودرو در کشور نداریم و این موضوع قطعا نزدیک به صفر است، گفت: دپوی خودرو‌ اگر مخفیانه انجام شده باشد دیگر احتکار محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مصطفی طاهری امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران استان بود.

بیشتر بخوانید

وی در پاسخ به اولین سوال موج‌رسا در خصوص اینکه استان زنجان همواره با مشکل تامین آب رو به رو است و چرا اجازه واگذاری معدن گوزلدره سلطانیه به فولاد خوزستان صادر شده است و آیا به تبعات این اقدام فکری شده است؟ اظهار داشت: در خصوص فولاد چندین کار انجام شده است. اما باید گفت میزان نیاز زنجیره‌ها به انرژی‌های مختلف متفاوت است. از سویی دیگر بخش بالایی از معدن که واگذار شده‌اند غیر فعال بوده‌اند و تخصیص لازم برای برق، آب، گاز را داشته‌اند به عبارتی با وجود این زیرساخت‌ها گاها واگذاری انجام شده‌ است.

وی افزود: از ۱۲ هزار معدن کشور ۶ هزار معدن فعال است و اکثر واگذاری‌هایی که الان در حال مزایده است معادن غیر فعال هستند، با این وجود رویکرد ما در استان منابع محور نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دیگر سوال موج‌رسا در خصوص دپوی خودرو در کشور، اذعان کرد: این ادعا کاملا درست است و بنا به دلایل متعدد که برخی واقعی و برخی غیر واقعی بود دپو خودرو در کشور اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه امروز دپوی خودرو نداریم و این موضوع قطعا نزدیک به صفر است، گفت: تامین قطعات در کشور در حال انجام است و امکان دپوی خودرو به دلیل نبود قطعات وجود ندارد. اما امکان دارد خودرو در انبارهایی احتکار شده باشد.

طاهری با بیان اینکه در حوزه خودرو و خودروسازی دلمان خون است، گفت: این حوزه جای کار بسیار بالایی دارد.

وی اذعان کرد: باید از نحوه شرکت‌داری، نحوه سهام‌ها، نقش دولت با سهام موجود بحث گسترده داشت اما یکی از سرفصل‌های اصلی سرفصل مدیریتی و سهامداری است و یکی از آسیب‌های جدی در این محل قرار داد، واقعیت‌های زیادی مثل قیمت‌گذاری دستوری، زیان‌ده بودن، سهامداری هر کدام مسائل مختص خود را دارد که باید به آن‌ها به صورت کارشناسی پرداخته شود.

وی در ارتباط با این سوال موج‌رسا که آیا حقیقت دارد برای افزایش دوباره قیمت خودرو، چراغ سبز نشان داده‌اند؟ گفت: بنده از این موضوع بی‌اطلاع هستم! البته این موضوع برعهده شورای رقابت قرار دارد.

وی افزود: اعضای شورای رقابت که یک نهاد فرا‌قوه‌ای است بر روی کالاهای انحصاری نظارت و قیمت‌گذاری دارد و قیمت خودرو نیز توسط همین شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر موج‌رسا که اراضی لیل‌آباد زنجان که قرار است به محدوده شهر زنجان الحاق شود و گفته می‌شود بر روی گسل قرار دارد آیا به عواقب این اقدام اندیشیده و چنین تصمیم‌گیری شده است؟ اظهار بی‌‌اطلاعی کرد و گفت: بنده اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم، این زمین یک هزار هکتاری با همکاری بنیاد مستضعفان به شهر زنجان اضافه می‌شود و یکی از عملکرد‌های مثبت بنده در دوره نمایندگی‌ام در استان می‌باشد! با این حال خوشبختانه مشکل شهر زنجان با این یک هزار هکتار حل شده است. و امیدواریم با همکاری تعاونی‌ها قیمت زمین کاهش یابد.

طاهری در پاسخ به سوال دیگر موج‌رسا در خصوص اشباع شدن مزارع شهر زنجان با نیروهای کارگری تبعه‌های کشورهای دیگر از جمله تبعه‌های کشور افغانستان، تصریح کرد: در کشور‌های دنیا مهاجران هم به عنوان ظرفیت و هم به عنوان تهدید محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور‌های مختلف همچون عمارات ۸۰ درصد جمعیت اهالی خود کشور نیستند، با این شرایط باید قوانین طوری باشد که از این موضوع به عنوان یک ظرفیت استفاده کنیم اگر می‌بینیم این موضوع آسیب است به این دلیل می‌باشد که در مدیریت در قانون‌گذاری و رصد کم‌کاری شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید حضور یک مهاجر در کشور یک تهدید محسوب شود اما آیا توانستیم از این ظرفیت به عنوان یک فرصت استفاده کنیم؟ پاسخ منفی است و ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده نماییم.

وی اذعان کرد: مجلس در این راستا وظایفی دارد و از سال گذشته اقداماتی در حال انجام است.

طاهری گفت: بله نداشتن آمار و اطلاعات از تبعه کشور‌های دیگر در کشور و استان که هیچ‌شناختی از آن‌ها نداریم یک ضعف و آسیب است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر