logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۲۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

گازرسانی به 47 روستای استان زنجان در دستور کار است

گازرسانی-به-47-روستای-استان-زنجان-در-دستور-کار-است-
استاندار زنجان با بیان اینکه حدود 94 درصد روستاهای استان زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند گفت: گازرسانی به 47 روستای دیگر نیز در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز سه شنبه در همایش روز روستا با بیان اینکه زیرساخت‌ها در روستاها باید تقویت شود گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی، گاز رسانی، توسعه اینترنت و بهسازی راه‌ها در روستاها انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۹۴.۰۵درصد روستاها در استان از نعمت گاز برخوردار هستند که برخورداری ۴۷ روستای دیگر نیز در دستور کار بوده و پیگیری‌های منظم در این امور انجام شده است.

استاندار زنجان ابراز کرد: دولت برای توسعه مناطق روستایی گام‌ها و اقدامات موثری انجام داده است از جمله این موارد اصلاح قیمت محصولات کشاورزی به نفع کشاورزان است.

افشارچی تاکید کرد: از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۲ اقدامات مهمی برای بهسازی راه‌های مناطق روستایی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش خرید گندم در استان زنجان گفت: امسال ۴۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

استاندار زنجان افزود: برای توسعه روستایی باید به سمت تقویت زیرساخت‌ها و همچنین واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

ارائه تسهیلات ۱۵۸ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات دهیاری‌های استان زنجان

وجیه الله بیگدلی نیز در ادامه این مراسم نیز با بیان اینکه در استان برنامه‌های خوبی درجهت پیشرفت و توسعه روستاها انجام شده است گفت: در دولت سیزدهم برای توسعه روستا تلاش‌های زیادی شکل گرفته است.

وی افزود:  استان زنحان بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور "منتاک" در اجرای طرح‌های عمران روستایی رتبه نخست کشور را کسب نموده است و این باعث افتخار در این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان ابراز کرد: تعداد دهیاری های استان ۷۰۹ مورد است که ۶۲۵ دهیار در استان ارتقا درجه داشتند.

بیگدلی ابراز کرد: در امور دهیاری ۱۵۸ میلیارد تومان وام کم بهره برای دهیاران استان برای خرید ماشین آلات در نظر گرفته شد و ماشین آلات سبک و سنگین برای این امر فراهم شده است.

وی افزود: جمعیت روستاها در استان ۳۴۶ هزار نفر است که ۳۷درصد کل جمعیت را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر