logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۲۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

شکست اسرائیل از مقاومت غیر قابل ترمیم است

شکست-اسرائیل-از-مقاومت-غیر-قابل-ترمیم-است
امام جمعه قیدار گفت: طوفان الاقصی، علاوه براینکه حمله به سازه های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی دشمن بود، تمام محاسبات آمریکا و صهیونیسم جهانی را برای همیشه درهم ریخت که غیر قابل ترمیم و جبران است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت الاسلام علی موسوی در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق، اظهار کرد: چند روزی از حماسه بی‌نظیر عملیات طریق القدس می‌گذرد، عملیاتی که سازه‌های قدرت صهیونیست‌ها فرو ریخت و نبردی سریع و بی‌مانند و همه جانبه که همه مختصات یک طوفان و یک زلزله بزرگ را دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این عملیات را عملیات طوفان الاقصی نامیده‌اند که نشان می‌دهد به تلافی حملات اسرائیل به مسجد الاقصی بوده که اولین و بهترین تحلیل‌ها در چرایی و ضرورت آغاز نبرد طوفان الاقصی را محمد الضیف فرمانده شجاع مقاومت فلسطین اعلام کرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: عملیات تاریخی طوفان، دارای مختصات ویژه‌ای است که آن را از همه عملیات های دیگر در لبنان و فلسطین و بلاد دیگر جدا می‌کند.

وی افزود:رویکرد اقدامات مقاومت برای اولین بار از دفاعی به تهاجمی و از محدود به گسترده صورت پذیرفت و این عملیات ویژگی‌های یک جنگ ترکیبی را دارد؛ غافلگیرانه و سریع، همه جانبه (زمین و هوا، چریکی و کلاسیک)، سایبری، تبلیغاتی، روانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و امنیتی.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: این نوع عملیات در نوع خود که توسط چند گروه مقاومت در محدوده‌ای مانند غزه و با امکاناتی به شدت ناچیز؛ انجام گرفت یک اقدام شگفت‌انگیز و بهت‌آور و معجزه آسا بود.

وی افزود: به فرموده هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب؛ سازه‌های ساختار پیچیده اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ارتش پر سر و صدای این رژیم درهم شکست، شکستنی که غیر قابل ترمیم است و هیمنه اطلاعاتی، غرور نظامی، ابّهت پوشالی، دشمن غاصب در همان روز اول دچار فروپاشی شد.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه این شکست غیر قابل ترمیم است گفت: زمانی که رژیم صهیونیستی از سوی بن گوریون پایه گذاری شد یک دکترین نظامی برای این رژیم توسط بن گوریون تعریف و طراحی شد که تا 17 اکتبر 2023 یعنی 15 مهر ماه 1402 این اصول و دکترین کما کان برقرار بود.

وی افزود: این دکترین چهار رکن داشت اصل اول بازدارندگی مبتنی بر ارتش قدرتمند به این معنا که رژیم باید از نظر نظامی دارای چنان قدرتی باشد که دشمنان او حتی جرأت فکر کردن به این که این رژیم را مورد تهدید قرار دهند به خود راه ندهند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اصل دوم هشدار مبتنی بر نظام اطلاعاتی پیچیده به این معنا که اسرائیل باید به دلیل اینکه دچار فقدان عمق راهبردی بوده و مساحتش بسیار محدود و جغرافیایش طولی است و عرض بسار محدودی داشته برای جبران این خلأ مجبور است اشراف اطلاعاتی حاصل کند تا اگر کشورهای دیگر اراده کردند به اسرائیل حمله کنند قبل از این که بخواهند این تصمیم را محقق سازند اسرائیل مطلع شده و آمادگی های لازم را کسب کرده باشد.

وی افزود: اصل سوم انتقال نبرد به قلمرو دشمن است؛ در حملات قبل این رژیم جعلی بود که وارد سرزمین‌های لبنان یا خاک غزه می‌شد اما در طوفان الاقصی این مجاهدان فلسطینی بودن که ناگهان سریع، برق آسا بر سر دشمن حاضر شدند و او را اسیر کرده یا به هلاکت رساندند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اصل چهارم دفاع از شهروندان در مقابل حملات هوایی و موشکی؛ این اصل البته قبلا با اختلال در سامانه گنبد آهنین درهم شکسته بود اما این بار قضیه فرق کرد از زمین و دریا و هوا و با ورود چریک‌های فلسطینی در عمق سرزمین‌های اشغالی سازه‌های امنیتی رژیم غاصب درهم ریخته و نابود شد.

وی تصریح کرد: در برخی جنگ‌های قبل 1 یا 2 اصل دکترین ذکر شده آسیب می‌دید اما در طوفان الاقصی هر چهار اصل به طور همزمان و در یک روز درهم شکسته شد و بدین جهت غیر قابل ترمیم و بازگشت ناپذیر است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ویژگی‌های  این عملیات آنقدر مهم است که در یک جمله به جرات می‌توان گفت: مقاومت فلسطین در همان روز اول به هدف خود رسید و شکست غیرقابل جبران را بر صهیونیست‌ها وارد کرد، آنقدر که تاریخ ۸۰ ساله اخیر را باید به دو قسم تقسیم کرد؛ مقطع قبل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) و مقطع پس از آن.

وی افزود: طوفان الاقصی، علاوه براینکه حمله به سازه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی دشمن بود، تمام محاسبات آمریکا و صهیونیسم جهانی را برای همیشه درهم ریخت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: محاسبه تلاش برای تخریب و ویرانی کامل مسجد الاقصی و بنا نهادن معبد صهیونیست‌ها بر ویرانه‌های قبله اول مسلمین و معراجگاه رسول اعظم(ص) طرح‌های آمریکا و صهیونیسم در توافق ننگین آبراهام و پروژه کثیف عادی سازی را درهم ریخت و برباد داد.

وی افزود: همان هشدار اخیر رهبر انقلاب درباره اشتباه دولت‌هایی که دنبال قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که فرمودند: عادی سازی روابط با اسراییل شرط بندی روی اسب بازنده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بهترین تحلیل در این باره را رهبر بزرگ مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای فرمودند که پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! با این تفاوت که رژیم غاصب رو به زوالِ سریعتر نهاده و مانند یک جسم ضعیفِ زمین گیر رو به مرگ است اما در مقابل جبهه مقاومت بسان یک جوان بالیده و بانشاط و روی پای خود ایستاده است.

وی افزود: نکته دیگر این که همپیمانان مفلوکی مثل الهام علیف و کسانی مانند اردوغان، پیام روشنی را دریافت کردند که اگر بخواهند طرح انگلیس و صهیونیست‌ها را پیش ببرند و نقشه جغرافیای جهان اسلام را در غرب آسیا و کشورهای مقاومت در هم بریزند، عاقبتی شبیه این شرایط در انتظارشان خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر