logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۸۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

خیز قرارگاه پیشرفت در حل مشکلات آب روستاهای زنجان

خیز-قرارگاه-پیشرفت-در-حل-مشکلات-آب-روستاهای-زنجان
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان گفت: سه روستای دهستان قره‌پشتلوی پایین شهرستان زنجان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آبرسانی شد.

جلال غورقانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: ۳ روستای چومالو، حاج‌سیران و جوره‌کندی در دهستان قره‌پشتلوی پایین شهرستان زنجان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آبرسانی شدند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان زنجان، بخشداری قره پشتلو، اعضای شورای اسلامی و دهیاری‌های روستاهای هدف و همکاری جهادی اهالی روستاهای هدف و همکاری سپاه انصارالمهدی(عج) انجام شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان با بیان اینکه در حالت کلی برای اجرای طرح‌های آب شرب روستاهای هدف ۴ هزار و ۸۰۰ متر اجرای خط انتقال و لوله‌گذاری انجام شد، گفت: ۴۵۰ متر اصلاح و اجرای شبکه توزیع و لوله‌گذاری، ۲۳۰ متر اجرای قنات نیز در این سه روستا انجام گرفت.

وی بیان کرد: در روستای حاج‌سیران در حدود ۱۳۰۰ متر خط انتقال و لوله‌گذاری، ۱۳۰ متر اجرای قنات، احداث ۲ مورد حوضچه جمع‌آوری آب، ۸ مورد نصب شیرآلات و تاسیسات مکانیکی، با بکارگیری ۵۰ نفر روز نیروی جهادی انجام‌ گرفت.

غورقانلو با اشاره به انجام عملیات آبرسانی به روستای جوره‌کندی نیز یادآور شد: ۱۰۰ متر اجرای قنات، احداث ۲ مورد حوضچه جمع‌آوری آب، ۱۲ مورد نصب شیرآلات و تاسیسات مکانیکی، با بکارگیری ۱۵۰ نفر روز نیروی جهادی در این روستا انجام شد.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۵۰ متر شبکه توزیع در روستای چومالو انجام گرفت، گفت: ۶ مورد نصب شیرآلات و تاسیسات مکانیکی، با بکارگیری ۱۰ نفر روز نیروی جهادی از جمله اقدامات در این روستا بوده است.

وی کل میزان اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه‌های آب شرب سه روستا را ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور جهادی ۲۱۰ نفر روز از اهالی روستاها اعلام کرد و گفت: پروژه‌ها با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان زنجان، دهیاری روستاها و قرارگاه انجام شده است. 

وی از جمله محاسن اجرای چنین پروژه‌هایی را مشارکت دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، حضور و همکاری اهالی روستاها بعنوان هسته‌های جهادی، اجرای پروژه‌های با کیفیت بسیار مناسب در مدت زمان کوتاه و با هزینه‌های بسیار کم عنوان کرد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان با بیان اینکه امسال آبرسانی ۶ روستا در قره‌پشتلوی پایین شهرستان را در برنامه‌ریزی‌ها داشتیم، گفت: ۳ پروژه در تابستان به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه قرارگاه آمادگی لازم برای آبرسانی به سه روستای بیرونده، سلیمان‌بلاغی و آقجه‌قلعه را دارد گفت: اما باید شرکت آب و فاضلاب بحث آبیابی و نقشه‌کشی را انجام دهد اما پیگیر هستیم در صورت تمهید مقدمات از طریق شرکت آب و فاضلاب نسبت به آبرسانی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر