logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۲۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یادداشت؛

تصمیم گرفتیم یک بار بمیریم

-تصمیم-گرفتیم-یک-بار-بمیریم-
«به جای آنکه هر روز بمیریم تصمیم گرفتیم یک بار بمیریم» این جمله دردناک و قابل تامل یکی از سخنگویان گروه‌های مبارز فلسطینی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بله درست است «به جای آنکه هر روز بمیریم تصمیم گرفتیم یک بار بمیریم» این جمله دردناک و قابل تامل یکی از سخنگویان گروه‌های مبارز فلسطینی است. فلسطینیانی که هر روز در معرض تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی قرار داشته و در دنیای مملو از ظلم و جور نه تنها حامیانی پیدا نمی کنند، بلکه با نیرنگ جدیدی تحت عنوان عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل مواجه شدند، اعرابی که دیگر از پشت خنجر نمی‌زنند بلکه از روبرو خنجر زده و از فاش شدن خیانت‌های خود نیز ابایی ندارند.

بیشتر بخوانید

اینها همان فلسطینیانی هستند که ۱۸ سال پیش در سال ۲۰۰۵ به دنبال هتک حرمت مسجد الاقصی، انتفاضه سنگ را شروع کردند و تنها سلاح آنها نیز قلاب سنگ بود، اما به تدریج و با پشتکار و ایمان به هدف والای خود که همانا آزادی از چنگال غاصبان بود، امروز نه یک عملیات استشهادی، بلکه یک عملیات نظامی تمام عیار بی‌نقص را طراحی کرده و همزمان در ۲۵ نقطه از سرزمین‌های اشغالی اجرا می‌کنند که همه صاحب نظران این عرصه را در بهت و حیرت فرو بردند.

تعداد بالای اسرای اسرائیلی در این عملیات نشان از ضعف شدید روحیه آنها و شجاعت کم نظیر رزمندگان فلسطینی دارد. با این عملیات هیمنه اسرائیل و افسانه‌های موهوم آنها بار دیگر فرو ریخت و سستی خانه عنکبوت عیان‌تر از همیشه شد.

یادمان باشد که تحولات شگرف از دل بحران‌های عمیق زاییده می‌شوند و البته بحران‌ساز اصلی نیز اسرائیل است و بازنده نهایی آن نیز خود اوست.

  قاسم حبیب‌زاده، فعال سیاسی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر