logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۱۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های زنجان؛

آمریکا در حال سرمایه‌گذاری بر روی داعش است

آمریکا-در-حال-سرمایه‌گذاری-بر-روی-داعش-است
عملیات تروریستی اخیر در شاهچراغ نشان می‌دهد آمریکا در حال سرمایه‌گذاری بر روی داعش به عنوان یک گروه فعال ضد جبهه مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: به رغم خواست بدخواهان ایران اسلامی، جنایت تروریستی نه تنها آتش التهاب و اغتشاش را شعله ور نخواهد کرد، بلکه موجب بصیرت و بیداری هر چه بیشتر مردم عزیزمان خواهد شد. 

بیشتر بخوانید

 وی افزود: آن چه بعد از حمله تروریستی شاهچراغ می‌بینیم، نفرت و انزجار یکپارچه از جنایتکاران و بدخواهان کشور است. 

 امام جمعه خرمدره گفت: عدم محکومیت جنایت تروریستی شاهچراغ شیراز، از سوی برخی سران استکبار نمودی از استانداردهای دوگانه و منافقانه حقوق بشری است. روشن است کسانی پدران جنایتکار داعش جرأت محکومیت رفتارهای ددمنشانه آن‌ها را ندارند. 

ستاد انتخابات، مظهر مردم‌سالاری دینی‌ است

 وی با اشاره به انتخابات و مردم سالاری دینی گفت: مشارکت مردم در مدیریت کلان کشور، آرزوی بسیاری از گذشتگان بود و نظام اسلامی، این آرزوی بزرگ را برآورده کرده است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمدره گفت: ستاد انتخابات، مظهر مردم‌سالاری دینی‌ بوده و مردم سالاری دینی نمودی از مسئولیت متقابل مردم و متولیان امور و همه در برابر خداست. 

 وی اذعان کرد: حضور در انتخابات یک مسئولیت الهی است و مردم ایران با حضور پررنگ خود در انتخابات، امید دشمنان و بدخواهان را به یأس و ناامیدی تبدیل خواهند کرد. 

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به روز جهانی مسجد؛ اذعان کرد: مساجد اصلی‌ترین و مهم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی و نماد هویت جامعه دینی هستند؛ حضور پر رنگ در مساجد تضمین کننده رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

صنعت دفاعی کشور به جایگاهی دست یافته که کسی جرات تهدید کشورمان را ندارد

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه در روز بیست و ششم مرداد ماه که در محور رشد و بالندگی، بحران شکنی، و عملکرد سپاه در ابعاد نظامی، مردمی، خدماتی، و سازندگی منحصر به فرد و افتخارآمیز بود گفت: این فراز از فرمایشات رهبری در مورد سپاه نشان از نگاه جامع و عمیق و اشرافیت کامل رهبری به سپاه بوده و مدال افتخار دیگری بر این نهاد انقلابی می‌باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فراز دیگر از بیانات خود فرمودند بیش از پاسداری از انقلاب باید دائماً از خود مراقبت و پاسداری نمود.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: یعنی انسان همیشه در معرض سقوط اخلاقی می‌باشد باید مراقب فردی و اخلاقی بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون تمامی پیشرفت و تعالی این نهاد به برکت پدر سایه معنویت واخلاق حاصل شده اگر خدای ناکرده افراد از نظر معنوی و اخلاقی سقوط کنند مشکلی ایجاد خواهد شد مسئولین سپاه هم به این مسئله توجه ویژه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر و اهمیت پیشرفت‌های فراوان و توانایی‌ها و کارهای خوب بعد از انقلاب را بدانیم اضافه کرد: اما مغرور نشویم چون اهمیت کارها را دانستن باعث پیشرفت خواهد شد و غرور باعث سقوط خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم منجر به آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران شد گفت: پس از آزادی بخشی از منابع مالی بلوک شده در عراق این دومین موفقیت کشورمان بدون دادن امتیازات هنگفت هسته‌ای و غیر هسته‌ای در روند معیوب برجام است توافق تهران و واشنگتن بر سر آزادسازی منابع توقیف شده ایران که برای چندین سال به طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود ایران بعد از گرفتن تضمین‌های لازم از طرف آمریکا اقدام نموده اما این موفقیت دیپلماسی دولت بر مذاق منتقدان داخلی خوش نیامده و شروع لجن‌پراکنی و شبه آفرینی می‌کنند که نیاز به تبیین بیشتر دارد.

وی در ادامه افزود: عملیات تروریستی اخیر در شاهچراغ که منجر به شهادت دو تن از هم‌وطنان و زخمی شدن تعدادی دیگر شد را قویاً و شدیدا محکوم می‌کنیم عملیات تروریستی اخیر نشان می‌دهد آمریکا در حال سرمایه‌گذاری بر روی داعش به عنوان یک گروه فعال ضد جبهه مقاومت است و اهداف دیگر این عملیات ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران افغان و تلاش برتحریک گسل‌های مذهبی هدف‌گیری امنیت ملی که اصلی‌ترین توفیق نظام بوده و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: مسجد پایگاه اسلام و انقلاب بوده و کارکردهای متعددی دارد امیدواریم دولت انقلابی تمام امکانات خود را جهت احیای مساجد به کار گیرد.

 وی با تسلیت روز شهادت مظلومانه حضرت رقیه سلام الله علیها گفت: قبر کوچک حضرت رقیه در شام نشان از اسارت و مظلومیت اهل البیت می‌باشد .

امام جمعه ماهنشان با گرامیداشت روز صنعت دفاعی گفت: به برکت خون پاک شهدا و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی صنعت دفاعی کشور به جایگاهی دست یافته که کسی جرات تهدید کشورمان را هم ندارد.

وی با اشاره به روز پزشک گفت: درخواست توجه ویژه مسئولین به شهرستان ماهنشان را از جهت خدمات پزشکی و فرستادن پزشکان توانا و متخصص به این شهرستان را دارم.

دولت مردان در رفتار و سیره دولتى شهید رجایی و باهنر را اسوه خود قرار دهند

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حمله تروریستی به شاهچراغ گفت: حرم شاهچراغ علیه السلام در شیراز برای دومین بار طی ۱۰ ماه اخیر مورد حمله تروریستی قرار گرفت. در این اقدام تروریستی ۲ تن به شهادت رسیده و ۷ نفر زخمی شده.اند و قلب همه ما را جریحه دار کرد.

وی افزود: قهرمان اصلی این واقعه نیروهای امنیتی داخل حرم بودند که با چابکی تمام جلوی تداوم و گسترش این اتفاق را گرفتند. معلوم نبود تروریست مزبور و احیاناً نفرات بعد از او چه سناریویی را در سر داشتند اما شواهد و قرائن حکایت از این داشت که در صدد بودند با به رگبار بستن زائران در وقت نماز و با استفاده از بنزین و...فاجعه بزرگی را بیافرینند که باید از این جوانمردان تشکر کرد.

امام جمعه قیدار اذعان کرد: تقدیر ویژه همه ما از آن نیروی مومن خدماتی و بسیجی است که بدون ترس و واهمه و با دست خالی و بدون توجه به اینکه چه خواهد شد؛ دل به دریای ایمان و ایثار زد و با حمله به تروریست مذکور، زمینه دستگیری وی را فراهم ساخت. این نوع صحنه ها را در کمتر جایی از جهان میتوان یافت و این ایران اسلامی و انقلابی است که فرزندانی چنین مومن و مجاهد را در دل خود پرورانده است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به روز جهانی فضای مجازی گفت: شکی نیست که فضای مجازی رها شده در کشور، در یک جنگ شناختی میان مدت و بلندمدت، نسل انقلاب را نشانه گرفته و ارزش‌های اخلاقی و انسانی را نشانه گرفته است همه کشورهای پیشرفته دنیا متناسب با فرهنگ جامعه خودشان شبکه‌های اجتماعی دارند؛ اما کاربران ما از محصولات بیگانه استفاده می‌کنند که به مرور زمان تحت تاثیر فرهنگ آنها قرار می‌گیرند. 

وی افزود: از بهترین راه‌های حمایت از تولیدات داخلی، خصوصاً ابزار و تکنولوژی‌های جدید؛ حمایت مسئولین کشور از شبکه‌های اجتماعی داخلی و استفاده از این شبکه‌هاست. تا زمانی که از اینترنت کشورهای خارجی استفاده می‌کنیم، امنیت و سلامت در فضای مجازی وجود ندارد، لذا باید به سمتی حرکت کنیم که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از محتوای فاسد و منحرف کننده پاک باشند و این کار با راه اندازی اینترنت ملی محقق می‌شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به هفته دولت و انفجار دفتر نخست‌وزیری در 8 شهریور 60 گفت: به مناسبت شهادت دو ستاره پر فروغ آسمان خدمت و تلاش صادقانه، شهيد محمدعلى رجايى (رئيس جمهور) و شهيد حجت‏الاسلام والمسلمين دكتر محمدجواد باهنر (نخست وزير) هفته دولت نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: نام این شهدای بزرگ رجايى و باهنر يادآور فضايل بزرگی مثل بصیرت، دشمن شناسی، ولايت‏مدارى، تلاش، استقامت، بردباری در سختى‏ها، ساده‏زيستى، مسئوليت‏‌پذيرى در لحظات بحرانى، دورى از تجمل‏گرايى، عمل، توجه به دردهاى جامعه است. این شهدای گرانقدر در دوره ای بحرانی تمام تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب انجام دادند. و آنچه یاد و خاطره این دو عزیز سرافراز را برای همیشه بر ذهن ها حک کرد خدمت خالصانه و صادقانه آن ها بود.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: امیدوارم دولت مردان در رفتار و سیره دولتى، این دو شهید را این اسوه‌های کم نظیر را در ولایت مداری، ساده‌زیستی، دشمن‌شناسی، استکبار ستیزی و خدمت صادقانه به مردم و فقر زدائی الگوی عملی خود قرار دهند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر