logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۲۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره کل دامپزشکی شهرستان ابهر خبر داد:

معدوم‌سازی ۱۴۷ لاشه دام غیربهداشتی در ابهر

معدوم‌سازی-۱۴۷-لاشه-دام-غیربهداشتی-در-ابهر
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: در کشتارگاه دام نور ابهر ۱۴۷ لاشه دام غیربهداشتی به وزن ۲۳ هزار و ۸۵۳ کیلوگرم ضبط و معدوم شد.

عبداله بیگدلی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با نظارت بر کشتار تعداد ۸ هزار و ۱۸۵ رأس (گاو، گوسفند و بز) در کشتارگاه دام نور ابهر ۱۴۷ لاشه دام، به وزن ۲۳ هزار و ۸۵۳ کیلو گرم ضبط و معدوم شد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در معاینه بهداشتی حین کشتار، لاشه‌های بیماری تشخیص و از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شود و در کوره لاشه‌سوز کشتارگاه معدوم می‌شوند و لاشه‌های سالم به سردخانه منتقل و بعد از ۲۴ ساعت به مراکز عرضه فرستاده می‌شوند.

بیگدلی با اشاره به توصیه‌هایی به دامداران، گفت: دامداران عزیز همکاری لازم با اکیپ‌های اعزامی از طرف دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های خود جهت پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشند و همچنین در بهداشتی کردن جایگاه دام و استفاده از داروهای ضدانگل در دام‌ها اقدام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر با اشاره به روز دامپزشکی گفت: ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی است، دامپزشکی یک علم به حساب می‌آید که با شناسایی و درمان و جلوگیری از بیماری‌های حیوانات به انسان‌ها پرداخته می‌شود. در این علم به بیماری‌های مشترک انسان و دام پرداخته شده است. 

این مسئول افزود: دامپزشکی صرفاً به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر