logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۰۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا خبر داد:

آمادگی اکیپ‌های ثابت و سیار ابهر برای ذبح رایگان و بهداشتی دام در روز عید قربان

آمادگی-اکیپ‌های-ثابت-و-سیار-ابهر-برای-ذبح-رایگان-و-بهداشتی-دام-در-روز-عید-قربان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: یک اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار ابهر آماده ارائه خدمات رایگان ذبح قربانی‌های مردم در روز عید قربان هستند.

عبدالله بیگدلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق سنوات گذشته با تشکیل اکیپ‌های سیار در شهرهای ابهر، هیدج، صائین قلعه و شریف آباد و همچنین اکیپ‌های ثابت مستقر در کشتارگاه دام نور ابهر و خرمدره و اداره دامپزشکی برای بازرسی لاشه دام های قربانی‌ در روز عید قربان که در روز پنجشنبه ۸ تیر ماه اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی کشتار دام، افزود: جهت پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌ خصوص تب کریمه کنگو پیشنهاد می‌کنیم مردم شریف و ولایت مدار شهرستان دام های قربانی خود را در کشتارگاه‌ دام نور ابهر ذبح کنند، علاوه بر ذبح دام در کشتارگاه نور ابهر عملیات ذبح، پوست کنی و آماده‌سازی به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

بیگدلی اظهار داشت: کشتارگاه‌ نور ابهر تحت اجاره بخش خصوصی و مدیریت آن با شهرداری است و این همکاری در جهت ارائه خدمات رایگان برای همشهریان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کشتارگاه دام از ساعت ۶ صبح روز عید سعید قربان روز پنجشنبه ۸ تیرماه آماده پذیرش و کشتار دام‌های قربانی بوده و بازرسین دامپزشکی نیز به صورت کشیک آماده بازرسی لاشه دام‌های ذبح شده هستند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر تاکید کرد: همشهریانی که قصد دارند در منزل ذبح انجام شود می‌توانند با شماره تماس ۳۵۲۲۳۳۴۲ با اداره دامپزشکی تماس گرفته و کارشناس به منزل آنها اعزام می‌شود تا بازرسی لاشه قربانیان انجام شود.

بیگدلی افزود: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از همشهریان درخواست می‌کنیم از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر