logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۲۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فولاد خوزستان در زنجان

سرمایه‌گذاری-۱۰۰۰-میلیارد-تومانی-فولاد-خوزستان-در-زنجان
مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان گفت: مذاکرات اولیه ساخت کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی با یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معاون فولاد خوزستان، در استان زنجان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سیدوحید سیدعلی امروز در حاشیه جلسه خود با استاندار زنجان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سال‌های اخیر انجام داد؛ بحث بررسی مسائل فنی و اقتصادی معادن در حوزه کمربند آهنی کشور از غرب کشور تا فلات مرکزی و به سمت جنوب کشور؛ استان‌هایی مانند یزد و کرمان بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در طول مطالعات، پتانسیل مناسب اقتصادی در استان زنجان، شهرستان سلطانیه و معدن گوزلدره شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان گفت: پس از ۸ ماه کارها و اقدامات اکتشافی و راست آزمایی با توجه به شناخت ذخیره اقتصادی، این معدن به تملک توسعه معادن خوزستان در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ درآمد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ۹ ماه گذشته، تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده معدن از حالت نیمه فعال بودن خارج، پیت معدن باز، انفجارها و استخراج‌های مربوطه انجام شد.

سید‌علی ادامه داد: با توجه به لنز‌های شناخته شده تا امروز ماده معدنی مناسب با هزینه باطله‌برداری اندک استخراج شد. برای تکمیل فرایند تولید و ارزش افزوده در ۱۰۸ روز؛ با توجه به احداث خط خردایش به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در ماه در دستور کار قرار گرفت و این خط به مجموعه معدن اضافه شد.

وی با اشاره به برنامه‌های میان مدت و بلند مدت شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در استان زنجان، یادآور شد: جلوگیری از خام‌فروشی و به عبارتی بردن مواد خام به داخل مجموعه فولاد از جمله اهداف است. از اهداف دیگر نیز احداث و بهره‌برداری کارخانجات کنسانتره‌سازی و گنداله‌سازی است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان گفت: با توجه به داشتن خطوط تولید می‌توانیم خواص فیزیکی سنگ آهن را تغییر داده و با توجه به مسائل حمل و قیمت تمام شده ارزش افزوده برای مجموعه فولاد خوزستان و هم ارتقا زندگی برای مردم زنجان داشته باشیم.

وی اذعان کرد: طبق جلسه‌ای که با استاندار زنجان داشتیم؛ نوید داده شد با حمایت‌هایی که انجام خواهد شد یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانجات کنسانتره‌سازی و گنداله‌سازی در ماه‌های پیشرو در استان زنجان انجام شود.

 

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بهنام رفیعی ] [ ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ]
با سلام، آیا به تاثیرات منفی این طرح در سلامت محیط زیست زنجان عزیز فکری شده است؟
فرم ارسال نظر