logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۱۷۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

صدور ۲۷ پروانه اکتشاف معدن در چهارماهه نخست امسال در استان زنجان

صدور-۲۷-پروانه-اکتشاف-معدن-در-چهارماهه-نخست-امسال-در-استان-زنجان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برنامه در طول چهار ماهه نخست امسال ۲۷ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است گفت: هدف رشد ۱۱ درصدی در حوزه معدن است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی "موج رسا"; مجید گلشنی‌، شامگاه سه شنبه ۲۴ مرداد در مراسم افتتاح نمایشگاه‌ بین‌المللی کاسپین زنجان که با حضور رضا محتشمی‌پور معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: در طول چهار ماهه نخست امسال ۲۷ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است که نسبت به سال قبل ۲۸۵ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نخستین مزایده بسته سرمایه‌گذاری و همچنین مزایده پسماند روی در استان برگزار شد افزود: برنامه‌ریزی شده تا در سطح استان زنجان رشد ۱۱ درصدی حوزه معدن را داشته باشیم. که البته برای دستیابی به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی منسجم کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حقوق دولتی معادن استان طی چهار ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها توجه جدی به برگزاری مزایده معدن، احیای واحدهای راکد و ورود سرمایه‌گذاران به حوزه معدن سه راه‌کار کوتاه ‌مدت برای تحقق برنامه رشد این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه حوزه معدن می‌توان به مشاغل مختلف دست یافت اذعان کرد: تلاش بر این است تا صادرات فنی و مهندسی که مورد غفلت دارد در دستور کار قرار گیرد.

محمود بندرچی، مجری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کاسپین نیز در ادامه این مراسم، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی استان زنجان به عنوان قطب معدنی شمالغرب کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چنین نمایشگاهی فراهم نیست.

وی با اشاره به اینکه برای نمایشگاه‌هایی در سطح بسیار بالا زیر ساخت‌های از نظیر هتل‌های چند ستاره فراهم نیست اذعان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان بهروری لازم را داشت.

گفتنی است این نمایشگاه با حضور 70 شرکت کننده داخلی و خارجی در مساحت 6000 متر مربع فضای نمایشگاهی از 24 تا 27 مرداد ماه در نمایشگاه کاسپین دایر بوده می‌باشد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر