logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۲۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان خبر داد:

بیمه‌پردازی ۳۷ هزار نفر به صندوق اجتماعی کشاورزان در زنجان

بیمه‌پردازی-۳۷-هزار-نفر-به-صندوق-اجتماعی-کشاورزان-در-زنجان
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد کل اعضا صندوق در استان ۵۲ هزار و ۱۹۹ نفر است، گفت: از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۱۷ نفر اعضا فعال هستند و در حال حاضر بیمه پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»محمد اسماعیلی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان، ضمن تبریک روز روستا اظهار داشت: قشر روستایی قشر مولد هستند که باید سال‌های متمادی به این افراد خدمت کرد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت افزود: حمله دیروز یک پیروزی بزرگ بود و هیمنه اسرائیل را شکست و لازم است اصحاب رسانه به تبیین این موضوع بپردازند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته پمپاژ ۳۸ هزار دروغ توسط رسانه‌های معاند رخ داد، گفت: دشمنان در تلاش بودند تا دید مردم را نسبت به دولت بدبین کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه رسالت اصلی صندوق بیمه اجتماعی در اصل ۲۹ قانون اساسی ایجاد بیمه همگانی برای استفاده همه مردم است، تصریح کرد: این حمایت ۳ لایه دارد که یک لایه مربوط به بیمه خصوصی، یک لایحه مربوط به نهادهای کاملا حمایتی و یک لایحه نیز، لایه بیمه اجتماعی است که برای ایجاد رفاه شکل گرفته و در اصل ۲۹ و بعد از آن مکررا ذکر شده است، بنابراین خدمات ما معکوس به خود مردم است و این مجموعه ذیل وزارت تعاون قرار دارد.

اسماعیلی اذعان کرد: سال‌ها تامین اجتماعی در کشور موجود بود اما خلائی برای کشاورزان وجود داشت که سال‌ها بعد در طرح دیگر با صندوق بیمه اجتماعی این خلا پر شد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۳ این صندوق تاسیس شد و خلا را پر کرده است افزود: اکثر بیمه‌ها مبتنی بر کارگری و کارفرمایی هستند اما در این صندوق دولت کارفرما خود را معرفی کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه هجمه به سمت شهرهای بزرگ وجود دارد و از شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ در حال حرکت هستند، گفت: با این شرایط در حال حاضر ۲۷.۵ درصد جمعیت کشور، روستایی است.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه دو برابر آورده ریالی کشاورزان در صندوق بیمه روستائیان را دولت پرداخت می‌کند، گفت: به عبارتی از ۱۵ درصد حق بیمه؛ ۱۰ درصد بر عهده دولت و ۵ درصد بر عهده مردم است.

اسماعیلی با بیان اینکه چون سهم دولت در این محل زیاد است بنابراین گواهی سکونت شرط استفاده از مزایای صندوق است و مخاطب روستاها و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، خاطر نشان کرد: ساکنان شهرهای قیدار، خرمده، ابهر و زنجان نمی‌توانند از این صندوق بهره گیرند چراکه جمعیت این شهرها بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه قانون استفاده از خدمات بازنشستگی ۱۸ تا ۵۰ سال است، گفت: بانوان و دختران نیز می‌توانند این حق بیمه را پرداخت کنند و در زمان بازنشستگی از مزایا استفاده نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: در استان زنجان در حال حاضر ۸۲ هزار نفر ساکنان روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در رنج سنی ۱۸ تا ۵۰ هستند که فاقد بیمه‌اند. البته حدود ۲۵ درصد از این آمار بیمه عمر استفاده می‌کنند.

وی افزود: ۱۶۶ هزار نفر کل مشمولین صندوق در استان هستند، به طوری که در حال حاضر در حدود ۵۹ هزار نفر عضو صندوق در استان وجود دارد که باید تلاش مضاعف برای بیمه کردن این افراد انجام شود.

اسماعیلی کل کارکنان صندوق در استان زنجان که کارمند دولت محسوب می‌شوند را ۶ نفر اعلام کرد و گفت: اقدامات ۶۰ هزار نفر بیمه شده در زنجان از طریق کارگزاران بخش خصوصی در دهستان‌ها، شهر‌ها، روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام می‌شود و این امر در راستای چابک‌سازی دولت انجام شده؛ بنابراین اصل فرایند اطلاع‌رسانی بر عهده کارگزار است و دفتر استانی وظیفه و تکلیف ستادی کارگزار را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ۳۵ کارگزار فعال در استان وجود دارد، اما به علت ضعف عملکرد ۳ کارگزار لغو مجوز شده و هیچ کارگزاری نیز در طول یک سال اضافه نشده است اما اگر متقاضی برای کارگزاری وجود داشته باشد در صورت داشتن شرایط می‌تواند اقدام به راه‌اندازی کارگزاری نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: ۸ سطح اختیاری برای واریز بیمه در صندوق بیمه روستائیان وجود دارد که پایین‌ترین سطح ۷۰۰ و بالاترین سطح ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان است و انتخاب بر عهده خود فرد قرار داده شده و مبالغ می‌تواند به یک‌جا یک بار در سال و یا اینکه به صورت ۶ و ۳ ماهه واریز شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ وظیفه اصلی بر عهده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است، گفت: دریافت حقوق از بابت بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت از جملهش آن‌ها است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: در دنیا ایده‌آل صنادیق بیمه یک به ۱۰‌ است به این معنی که به ازای هر بازنشسته‌ باید ۱۰ نفر عضو صندوق باشند و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان این شرایط را دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ پوشش صندوق بیمه اجتماعی استان در کشور رتبه ۱۱ می‌باشد، گفت: نسبت به میانگین کشوری وضعیت استان مطلوب است.

اسماعیلی با بیان اینکه دریافتی هر عضو حاصل میانگین دو سال آخر بیمه پردازی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازنشسته‌های استان به طور میانگین ۲ میلیون تومان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه این رقم پایین است، گفت: اما علاوه بر افزایش سالانه در اسفند ماه گذشته، با رایزنی‌های انجام شده حقوق‌ها ۳ برابر افزایش یافته است. به طوری که حداقل بگیرها ۲۰۰ درصد رشد حقوق داشته‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه ۳ استان برای پایلوت بیمه تکمیلی این صندوق انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: اگر ارزیابی ‌ها موفقیت‌آمیز باشد در کل کشور بیمه تکمیلی به اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل اعضا صندوق در استان ۵۲ هزار و ۱۹۹ نفر است، گفت: از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۱۷ نفر اعضا فعال هستند و در حال حاضر بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵ هزارو ۸۶۲ نفر از صندوق استان مستمری‌ دریافت می‌کنند گفت: از ابتدای سال تا ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ به تعداد ۱۴۰۳ نفر جذب صندوق شده‌اند. 

اسماعیلی مبلغ وصولی از مردم توسط بیمه روستایی را ۴۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: پرداختی‌ها نیز در طول سال گذشته ۶۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان بوده و از نظر ریالی تعهدات بالاتری را انجام داده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سطح استان ۴ هزار و ۲۸۳ نفر از رانندگان حمل و نقل جاده‌ای عضو بیمه صندوق اجتماعی شده‌اند، تصریح کرد: ۹۲ کارگر، ۶۵۳ قالی‌باف نیز به عضویت صندوق در آمده‌اند. 

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : محسن ] [ ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ]
بیمه روستای هنوز بیمه کاملی نیست فقط گفته کسی با ۱۵سال سابقه با۶۵سال سن بازنشسته میشه خب کسی که از بیست سالگی شروع می‌کنه چی باید سی سال بیمه واریز کنه یا تا ۶۵سالگی باید ادامه بده که میشه ۴۵سال واریزی
فرم ارسال نظر