logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۱۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حفظ پایداری صندوق بیمه روستایی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت تعاون است

حفظ-پایداری-صندوق-بیمه-روستایی-یکی-از-سیاست‌های-اصلی-وزارت-تعاون-است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ یکی از سیاست‌های اصلی وزارت تعاون توجه به پایداری صندوق بیمه روستایی است گفت: باید آورده ریالی تراز خوبی داشته باشد تا صندوق حفظ شود.

محمد اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اصل هویت و اقدام بیمه روستایی در استان در سه حوزه از کارافتادگی، فوتی و بازنشستگی جامعه روستایی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یک نگاه تحولی نسبت به جذب سرمایه‌گذار در استان ایجاد شده است افزود: صنادیق بازنشستگی عموما تراز مالی مناسبی دارند و تشخیص اینکه در کدام استان‌ها سرمایه‌گذاری شود بر عهده معاونت‌های اقتصادی صنادیق است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: از ماه‌ها قبل پیگیر بودیم تا بتوانیم برای اولین بار در کشور چنین ظرفیتی را در شهرستان‌ها ایجاد نماییم، چراکه تا امروز در بحث مدیریت استانی سرمایه‌گذاری انجام نشده است و اغلب سرمایه‌گذاری‌ها در سطح کلان کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از چند ماه پیگیری؛ هفته گذشته جلسه‌ای میان استاندار زنجان با مدیرعامل صندوق بیمه برگزار شد، تصریح کرد: این جلسه دو خروجی داشت و قول مساعد داده شد تا در استان زنجان همه فرمانداران، بخشداران و دهیاران مجاب برای همکاری مصرانه جهت جذب بیمه شده جدید شوند تا تراز بیمه‌ای استان بهتر از حال حاضر شود و اما در خروجی دوم نیز مقرر شد تا در مدت ۴۵ روز آینده اطلس سرمایه‌گذاری استان زنجان از طرف استانداری به مدیرعامل صندوق ارسال شود، تا با بررسی‌های انجام شده حوزه‌های مورد علاقه برای بحث سرمایه‌گذاری در استان اعلام شود و خوشبختانه استقبال قابل توجهی نیز انجام گرفت.

اسماعیلی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری در این راستا در استان انجام شود تحول خوبی در استان ایجاد خواهد کرد و تاثیر مثبتی بر فضای مدیریتی استان و بیمه روستایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: مدیرعامل صندوق بیمه روستایی؛ برخی اقدامات اصلی و محوری که در طول دوره دولت مردمی رخ داده را تبیین کردند به طوری که بعد از استقرار دولت رئیسی تا به امروز بیش از نیم میلیون نفر که معادل با ۶ سال از عملکرد سایر دولت‌ها است در صندوق عضویت یافته‌اند و ماهیت صندوق نسبت به گذشته دچار تحول شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با رتبه استان زنجان در سطح کشور در ارتباط با بیمه‌شدگان جامعه هدف استان گفت: در حال حاضر به لحاظ مقایسه درصدی صندوق بیمه روستایی استان در رتبه ۲۰ قرار دارد و در نرخ پوشش بیمه شدگان نیز رتبه ۹ و جزو استان‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای جذب بیمه‌‌شدگان جدید در این صندوق یاداور شد: اگر مطابق با سنوات گذشته این امر پیشرود ۴ تا ۴۵۰۰ نفر باید به تعداد بیمه شدگان جدید اضافه شود اما اگر طرح‌ها و برنامه‌ها به درستی اجرا شود اضافه شدن ۹ هزار نفر به بیمه‌شدگان جدید در استان دور از انتظار نیست که اگر این امر انجام شود معادل با اقدام ۱۰ سال کار صندوق در استان خواهد بود.

اسماعیلی گفت: در سال ۱۴۰۲ یکی از سیاست‌های اصلی وزارت تعاون توجه به پایداری صندوق است به عبارتی مجموعه ستاد، انتظار دارد میزان جذب و تمدید بیمه شدگان با وضعیت نرخ پشتیبانی صندوق هماهنگی لازم را داشته باشد چراکه در راستای حمایت از کشاورزان و روستائیان تعهد مالی دولت در این صندوق بسیار زیاد و در حدود ۶۶ درصد از کل حق بیمه است؛ لذا استان‌ها هم آمار بیمه شده‌های جدید باید با نرخ پشتیبانی همان استان همخوانی داشته باشد تا روند پایداری صندوق از بابت منابع دولتی دچار مشکل نشود بنابراین باید به لحاظ هدف ترسیمی و سیاست حفظ صنادیق در کل کشور هماهنگی ایجاد کنیم با این وجود آرام آرام در حال حرکت به این مسیر خواهیم بود.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: باید آورده ریالی تراز خوبی داشته باشد تا بتوان صندوق را حفظ کرد با این حال در سال ۱۴۰۱، میزان آورد مردمی ۳۶ میلیارد تومان بوده و این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۴۶ میلیارد تومان رسیده و ۱۰ میلیارد تومان میزان آورده افزایش یافته است با این شرایط دو برابر همین مبلغ باید توسط دولت پرداخت شود که این امر امسال انجام شده و اولین بار در طول سنوات گذشته بودجه صندوق از طریق دولت که به مبلغ ۴.۵ همت بوده به موقع و کامل محقق شده است و سبب شده تا تراز صندوق بالا برود و خدمت‌رسانی به مردم به خوبی انجام گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر