logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۲۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه فرهنگی در گفتگو با موج‌رسا:

قرآن سرچشمه معارف و شناخت الهی است

قرآن-سرچشمه-معارف-و-شناخت-الهی-است-
کارشناس حوزه فرهنگی با بیان اینکه قرآن کریم سخن بی‌مانند و مطلق خداوند متعال است و انسان نیز مخاطب خداوند برای وحی است گفت: قرآن سرچشمه معارف و شناخت الهی است.

مریم مصطفوی در مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در قرآن خالق هستی با تمثیل، قصه و حکایت راه هدایت را برای انسان مشخص می‌کند مخاطب قرآن بین تمام موجودات انسان است که نشان از اهمیت خلقت انسان دارد گفت: قرآن کریم نقشه راهی است که پیمودن آن انسان را از اسارت بردگی ستمکاران نجات می‌دهد و انسان را از زنجیر جهل و خرافات و هوا و هوس‌های نفسانی و شیطانی رهایی می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: قرآن کریم عالی‌ترین معارف الهی در زمینه معرفت پروردگار است که، اسما و صفات الهی، اسرار وحدانیت الهی، ویژگی‌های پیامبران، اسرار جهان غیب، شناخت انسان و عاقبت او، اخبار پنهانی مربوط به گذشتگان و آینده‌گان را در بردارد.

کارشناس حوزه فرهنگی عنوان کرد: هم چنین آیات قرآن، دربردارنده نظام‌های اجتماعی، حقوقی، اقتصادی و سیاسی است که بشر برای سعادت و خوشبختی جاودانه خود به آنها نیازمند است.

مصطفوی ابراز کرد: قرآن کریم نقشه راهی است که پیمودن آن انسان را از اسارت بردگی ستمکاران نجات می‌دهد و انسان را از زنجیر جهل، خرافات، هوا و هوس‌های نفسانی و شیطانی رهایی می‌بخشد.

وی تاکید کرد: قرآن کریم سخن بی‌مانند و مطلق خداوند متعال است و انسان نیز مخاطب خداوند برای وحی است که انسان را در مسیر سلامت قلب، پاکی درون و ظاهر و معنویت قرار می‌دهد و قرآن سرچشمه معارف و شناخت الهی است.

کارشناس حوزه فرهنگی تصریح کرد: خداوند یکی از القاب قرآن را به عنوان موعظه و پند و اندرز معرفی می‌کند و به راهی که انسان در آن است راهنمایی کرده و رحمت برای مومنان است.

مصطفوی گفت: شناخت قرآن و احاطه کامل بر تمام ابعاد آن فقط برای کسانی مقدور است که قلب مطهرشان تجلی نور قرآن باشد و خداوند متعال در سوره حجر می‌فرماید: که ما قرآن را حفظ می‌کنیم و گروهی که به قرآن بی‌اعتنایی کنند، گرفتار زندگی تلخ خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروزه که فتنه‌ها مثل شب تاریک همه جا را فرا گرفته است، در این شرایط جز پناه بردن به قرآن و اهل بیت(ع) راهی نیست و همانا مفاهیم قرآن دارای معانی زیبا است.

کارشناس حوزه فرهنگی تصریح کرد: مطالب شگفت‌آور قرآن این کتاب آسمانی تمام نشدنی و اسرار نهفته‌اش پایان ناپذیراست و همان گونه که در گذشته هم مشرکان از ترس تاثیر خارق العاده و شگفت انگیز قرآن در دل‌های خود و دیگران در هراس بودند، امروزه هم عده‌ای با تفکر کودکانه و احمقانه خود دست به هتک قرآن می‌زنند که قطعا طبق بیانات مقام معظم رهبری(مدظله عالی)که فرمودند: «توطئه گران پشت صحنه باید بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روزبه روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن حقیرتر از آنند که بتوانند مانع این درخشش روز افزون باشند.»

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر