logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۲۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس حوزه و مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

راه مقابله با استکبار توجه به قرآن است

راه-مقابله-با-استکبار-توجه-به-قرآن-است
مدرس حوزه و مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان با بیان اینکه قرآن کریم کتابی جهانی است و اختصاص به منطقه خاصّی ندارد و مایه هدایت برای همه مردم است گفت: راه مقابله با استکبار توجه به قرآن است.

حجت الاسلام علی یوسفی در حاشیه برنامه چلچراغ آیه‌ها در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه با توجه به اینکه قرآن نقشه راه و رسیدن به سعادت در جامعه اسلامی است مسیر زندگی باید طبق نقشه الهی باید مشخص شود و آموزهای مورد نیاز اسلامی تعلیم داده شود گفت: یکی از مهمترین ادّله حقّانیّت رسول گرامی اسلام(ص) همین کتاب شریف است، قرآن عظیم است و هر مسلمانی یک نسخه از معجزه پیامبر خود را در خانه خود دارد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: قرآن کریم کتابی جهانی است و اختصاص به منطقه خاصّی ندارد و مایه هدایت برای همه مردم است و محتوا و آموزه‌های قرآن کریم به همه نیازهای انسان می‌پردازد؛ قرآن تمام بینش‌ها و رفتارهای ظاهری و باطنی انسان را رهنمون می‌سازد.

مدرس حوزه و مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان تاکید کرد: اوّلین نکته‌ای که از رموز برتری قرآن بر سایر کتب آسمانی به شمار می‌رود مسئله سند بودن قرآن برای رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

حجت الاسلام یوسفی عنوان کرد: در مباحثی که از مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف بیان شده است در رابطه با «تمدن نوین اسلامی» است که مقام معظم رهبری به این نکته‌ها تاکید فراوان داشته و راهبردها و بیانیه‌ای تحت عنوان« گام دوم انقلاب» ارائه شده و تاکیدات فراوان در این امر شده است.

وی گفت: مسیر حرکت باید مسیر قرآنی، به سوی رشد و تعالی باشد و کسانی که در این زمینه باید پیش قدم باشند جوانان و نوجوان نو پای انقلاب اسلامی هستند.

مدرس حوزه و مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان تصریح کرد: لازم است مسائل و گفتمان‌های قرآنی برای جوانان و نسل جدید انقلاب تشریح گردد تا جوانان بتوانند در این زمینه فعالیت‌های مثمر ثمر داشته باشند و مهم ترین راه مقابله با استکبار توجه به آیات قرآنی است.

حجت‌الاسلام یوسفی تاکید کرد: نقد مفاهیم قرآنی در تمام امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی لازم است تا جوانان به مفاهیم قرآن مسلط شده و به این امر پافشاری کنند و مساجد،  گروه‌های جهادی و مسئولین نهادی در کنار هم برای فراگیری قرآن و مسائل قرآنی اهتمام ورزند.

وی افزود: یکی دیگر از ادله‌ای که قرآن را کتاب آسمانی و معجزه به شمار می‌آورد عدم تحریف (کم یا زیاد، تبدیل و تغییر) قرآن است. همین که کتابی سال‌ها پیش نازل شده و تاکنون کلمه‌ای اضافه و یا کم نشده است بالاترین اعجاز را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که اراده الهی در مصونیت این کتاب است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر