logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۲۶۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

انس با قرآن باعث استحکام جامعه می‌شود

انس-با-قرآن-باعث-استحکام-جامعه-می‌شود
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه واژه انس، یعنی خو گرفتن به چیزی و انس گرفتن، یعنی همدم بودن که نشان دهنده یک ارتباطی مستحکم است گفت: انس با قرآن باعث استحکام جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام تقی محدر در حاشیه برنامه جشن قرآنی چلچراغ آیه‌ها در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه انس جوانان با قرآن، معنای ژرف‌تری به خود می‌گیرد هدفی والاتر برایش قابل تصور است؛ هدفی که دلیل نزول قرآن است گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای این که انسان رغبت پیدا کند کاری را انجام دهد، مانند مطالعه کتاب، قرائت قرآن و سایر کارها دیگر که نسبت به آن کار، «احساس نیاز» کند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: راه انس با هر چیزی، ارتباط زیاد با آن است و این مطلب از نظر روان شناختی، مسلم و غیر قابل انکار است و اگر این اتفاق افتاد و انسان احساس نیاز به آن کار کرد، هرگز از انجامش خسته نمی‌شود و ما مسلمانان معمولاً قرآن می‌خوانیم تا با آن، به حال خوش معنوی برسیم و یا به وسیله آن، خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: قرآن کریم از جانب پروردگار بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و رعایت آن جزو اصول زندگی است بسیاری از افراد در جامعه نگاه معنوی به قرآن دارند.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: نگاه مقام معظم رهبری به قرآن یک نگاه عمیق است و می‌توان از مفاهیم قرآن یک قواعد قوی استخراج کرد که قابلیت گفتمان سازی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: مقام معظم ولایت نگاه حداکثری به قرآن دارند که در کل مبانی قرآن باید استخراج شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایشان در بسیاری از خطبه‌هایشان درباره «تمدن سازی» تاکید داشتند که مبانی گفتمان از قرآن و قواعد و مفاهیم آن استخراج می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: باید به قرآن یک نگاه اجتماعی، حداکثری و تمدنی داشت و با آیات قرآنی خو گرفت و ارتباطی فراتر از یک رابطه معمولی با آیات الهی داشت که این امر موجب استحکام و تاثیر پذیری قوی در امر فراگیری آیات الهی دارد و نگاه تمدنی اجتماعی به قرآن کریم داشت که موجب سعادت دنیوی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: مردم باید با قران انس بگیرند در سایه انس با قرآن و تشکیل جلسات قرانی است که مفاهیم قرآن به جامعه منتقل می‌شود و بر این اساس جوانان و نوجوانان در جامعه با مفاهیم قرآن آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروز جامعه باید به سمتی رود که 10 میلیون نفر قاری در کشور وجود داشته باشد متاسفانه مطالبات مقام معظم رهبری در این امر محقق نشده است و باید به این مهم پرداخته شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر