logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۲۶۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) در گفتگو با موج‌رسا:

گفتمان سازی مهم‌ترین وظیفه پویش مفاهیم قرآنی است

گفتمان-سازی-مهم‌ترین-وظیفه-پویش-مفاهیم-قرآنی-است
کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) با بیان اینکه امروز نسبت به هر دوره‌ای دیگر نیاز به انس با قرآن داریم گفت: گفتمان سازی مهمترین وظیفه پویش مفاهیم قرآنی است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه ترویج قرآن خواندن بسیار حائز اهمیت است و این ایام خواندن قرآن بسیار مورد تاکید واقع شده است گفت: یکی از فضاهایی که تأثیر فوق العاده در این امر دارد خانه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: چندسالی است نسبت به احیای جلسات خانگی قرآن اقداماتی در کشور انجام شده است علی الخصوص در دیداری که در سال ۹۸ رهبر قرآن داشتند که دوره‌های خانگی قرآن باید احیا شود و ارتباط خانه با مسجد یک ارتباط دوسویه است.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) عنوان کرد: جامعه بشری جهت رسیدن به اهداف والای خود علاوه بر قدرت عاقله خدادادی، نیازمند برنامه جامع الهی است و برنامه الهی برای بشر، همان ادیان الهی است که از طریق وحی به انبیاء عظام و توسط ایشان به جامعه بشری عرضه شد.

اسماعلی گفت: آخرین و جامع‌ترین دین الهی، دین اسلام است که در قالب وحی قرآنی و توسط پیامبر اکرم(ص) به بشریت رسیده است. هر چند اسلام حقیقت واحدی است، اما خوانش‌های مختلفی از آن صورت گرفته است.

وی گفت: گفتمان قرآن و ولایت، نظر به حقیقت این دین الهی دارد و اسلام ناب را جستجو می‌کند. اسلامی که وحی و رسالت، قرآن و عترت(ع) را نه جدا از هم و نه صرفاً در کنار یکدیگر، بلکه هر کدام را جامع و کامل و دارای نقشی ویژه دانسته و در عین حال بلوغ و کمال دین را به قرآن و اقتدایی آگاهانه به ولی الهی می‌داند.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) ابراز کرد: از این رو بر پایه گفتمان قرآن و ولایت، اجرا و اقامه قرآن با سلوک جمعی، تشکیل حاکمیت الهی و تبعیت از ولی الهی میسر نیست و ولایت خدا و والیان الهی و برپایی حکومت الهی جز با بصیرت قرآنی عموم مردم و ولایت‌مداری آگاهانه برخاسته از آن، امکان تحقق ندارد.

اسماعیلی گفت: هیچ مکانی به اندازه مسجد نمی‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی موثر باشد، مساجد پایگاه‌های عبادت هستند و خداوند در قرآن کریم در مورد این مکان‌های مقدس می‌فرماید: « مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده‏ اند پس اميد است كه اينان از راه‏ يافتگان باشند.»

وی ابراز کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای قرآن را معجزه جاودانه پیامبر خاتم دانسته وفرمودند: « قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می‌دهد.»

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) تصریح کرد: تبدیل مساجد در هر محله به پایگاه‌های قرآنی و تعامل و ارتباط با مساجد دیگر آن محله و تشکیل جلسات و مسابقات قرآنی در بین آنها، بهترین مشوّق برای وارد شدن نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و بخصوص تربیت حافظان قرآن است و گفتمان سازی مهم ترین وظیفه پویش مفاهیم قرآنی است.

اسماعیلی تصریح کرد: به منظور لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری در بحث تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی می‌توان بابهره گیری از ظرفیت مساجد و نمازگزاران، کانون‌ها و پایگاه‌های مساجد پایگاه قرانی راشکل داد.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) تاکید کرد: جنگ نرم در شرایطی صورت می‌گیرد که قدرت نرمی وجود داشته باشد و دارندگان قدرت نرم می‌توانند از تاکتیک‌ها و فرصت‌های جنگ نرم استفاده کنند.

اسماعیلی افزود: قدرت نرم هم در جریان فرهنگی و سیاسی گفتمان جمهوری اسلامی وجود دارد و هم در گفتمان جریان رسانه‌ای غرب و بنابراین پایه و پایگاه جنگ نرم، قدرت نرم هر کشور و هر جریانی‌ است.

وی گفت: بهترین راه مقابله با جنگ نرم ایجاد قدرت نرم در رسانه‌ها و بهترین وضع قدرت نرم، وحدت موضوع و وحدت نظری رسانه‌های جمهوری اسلامی در منافع و مسائل اساسی نظام و تولید در تکثر و انتقال است.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) ابراز کرد: به این ترتیب است که می‌توانیم با جنگ نرم دشمن مقابله کنیم. در غیر این صورت فقط باید نظاره‌گر همراهی‌هایی باشیم که اتفاق می‌افتد.

اسماعیلی تصریح کرد: هدف قدرت نرم افکار عمومی خارج و سپس داخل کشور است و وسایل ارتباط جمعی در جهان امروز، جهان‌های ذهنی و غیرواقعی را به دنیا مخابره می‌کنند گزاره‌های سیاستی مقابله با جنگ نرم، پس از مسئله‌شناسی و تعمیق در مواضع جبهه ی معارض انقلاب اسلامی استخراج می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر