logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۲۶۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

روسیه، مقصد اصلی صادرات ماهی زنجان

روسیه،-مقصد-اصلی-صادرات-ماهی-زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با اینکه کشور‌های زیادی طالب ماهی زنجان هستند اما روسیه در صدر صادرات ماهی و مقصد اول است.

منصور حقی‌راد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه به دلیل شرایط آبی موجود در استان تخصیص آب جدید از طریق آب‌منطقه‌ای برای آبزی‌پروری تقریبا از سال ۹۷ ممنوع است، اظهار داشت: اما بحث آبزی‌پروری با آب کشاورزی به صورت دو منظوره، در فصل کشاورزی در مناطقی که ممنوعه نیست؛ امکان پذیر است و اگر شخص متقاضی وجود داشته باشد با موافقت آب منطقه‌ای برای صدور مجوز آبزی‌پروری اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: در سال جاری در همین راستا چندین مجوز صادر شده است و ماهانه تقریبا درخواست‌هایی برای صدور مجوز وجود دارد که ۲ یا ۳ مورد از آن‌ها منجر به نتیجه می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه نخست تولید ماهی در شمالغرب کشور است، گفت: در استان در طول سال گذشته حدود ۱۶ هزارو ۱۰۵ تن تولید انواع ماهی سرد‌آبی و ۱۵۰۰ تن ماهی گرم‌آبی انجام گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه رها‌سازی ماهی امسال نیز همچون سال گذشته انجام شده است بنابراین بر همین اساس پیش‌بینی تولید همان ۱۶ هزار تن می‌باشد.

حقی‌راد بیان کرد: از تولید بیش از ۱۶ هزار تنی ماهی در استان در سال گذشته در حدود ۲ هزار تن به کشور روسیه صادر شد و روزانه به طور تقریبی حداقل بالای ۶۰ تن ماهی زنده از استان خارج شده و به استان‌های همجوار قزوین، تهران، اردبیل، تبریز و حتی استان‌های شمالی گیلان و مازندران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی استان، قرارداد ۵ ساله با روسیه در راستای صادرات ماهی منعقد کرده است، خاطر نشان کرد: تولید محصولات صادرات محور است؛ با این وجود کشورهای دیگر همچون عراق، ارمنستان، آذربایجان و عمان مقصد‌های بعدی صادرات ماهی از استان زنجان هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر