logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۲۶۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برای دومین سال متوالی؛

جشنواره بین‌المللی پانتومیم در زنجان برگزار می‌شود

جشنواره-بین‌المللی-پانتومیم-در-زنجان-برگزار-می‌شود-
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته جشنواره پانتومیم به صورت ملی در استان زنجان برگزار شد گفت: زنجان دارای پتانسیل مناسبی برای برگزاری جشنواره پانتومیم است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابراهیم قاسمی در نشست خبری دو رویداد هنری (دوم جشنواره منطقه‌ای هنرهای آئینی و سنتی آذری زبانان) با بیان اینکه این جشنواره زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مدیران و مسئولان استانی انجام خواهد شد گفت: در برگزاری این جشنواره مساعدت لازم از طرف تمام ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه انجام شده است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: سال گذشته جشنواره پانتومیم به صورت ملی در استان زنجان برگزار شد و چون سطح جشنواره پانتومیم در استان بالا بود پیشنهاد شد این جشنواره دوباره در زنجان برگزار شود. 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عنوان کرد: این جشنواده از پنج کشور دعوت به عمل آمده است که عبارتند از: ژاپن، ایتالیا، ترکیه، تونس و پاکستان است که دراین مورد رآی زنی‌های مربوطه انجام شده است. 

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته جشنواره پانتومیم زنجان در اولین دوره در سطح ملی برپا شده است و این رویداد هنری در سطح بین المللی است، ابراز کرد: جشنواره پانتومیم متعلق به استان زنجان است تا بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را در کشورهای مختلف انعکاس دهیم. 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: کمیته‌های مختلف درباره نحوه برگزاری جشنواره انجام شده است و این جشنواره از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه در زنجان برگزار خواهد شد. 

قاسمی تصریح کرد: باید در نظر گرفت فضای مجازی پتانسیل مناسبی برای انتشار مطالب دارد و دارای برد مناسبی است که باید مورد استفاده قرار گیرد و استان زنجان دارای پتانسیل مناسبی برای برگزاری جشنواره پانتومیم است.

جشنواره پانتومیم زنجان به صورت تخصصی در کشور برگزار می‌شود 

ساسان قجر دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم در زنجان با بیان اینکه جشنواره پانتومیم برای زنجان و کل کشور است گفت: این افتخار حاصل سال‌ها پیگیری‌های منظم می‌باشد که امروز محقق شده است. 

وی افزود: باید در نظر داشت که جشنواره پانتومیم زنجان به صورت تخصصی در کشور برگزار می‌شود و پانتومیم زبان بین‌الملل هنرهای نمایشی است که در نوع خود نظیر ندارد.

دبیر دومین جشنواره بین الملل پانتومیم ابراز کرد: با در نظر گرفتن این نکته که پانتومیم جزو بهترین روش برای انتقال پیام بین آحاد مردم است و استان زنجان امروز در امر نمایش پانتومیم حرفی برای گفتن دارد و در خانه بین المللی پانتومیم نیز صاحب کرسی بوده و این برای استان جزو افتخارات است.

قجر افزود: هیئات انتخابی آثار دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان ۱۸ اثر را برای برای حضور در جشنواره پذیرفته است که از ۲۸ کشور متقاضی شرکت کننده در جشنواره به واسطه محدودیت دراسکان، پنج اثر در جشنواره حضور خواهند داشت. 

وی تاکید کرد: جشنواره پانتومیم زنجان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران در تاریخ ۲۷ تا ۲۰ مهرماه امسال به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر