logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۱۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های فرهنگی زنجان؛

از برگزاری نخستین جشنواره ملی پانتومیم تا تهیه جهیزیه برای نوعروسان

از-برگزاری-نخستین-جشنواره-ملی-پانتومیم-تا-تهیه-جهیزیه-برای-نوعروسان

برنامه های متعدد فرهنگی در شهر زنجان برگزار می شود که می توان به جشنواره ملی پانتومیم برای اولین بار در ایران اشاره کرد.

به گزارش موج رسا; زنجان میزبان نخستین جشنواره ملی پانتومیم ایران خواهد بود اگر چه مجوز برگزاری این جشنواره در چند سال گذشته صادر شده بود ولی به مرحله اجرا نرسید.  

برنامه عملیاتی و اجرای این جشنواره با حضور هنرمندان مطرح در حال بررسی بوده و قرار است این جشنواره در آبان ماه سال جاری در زنجان برگزار شود.  

 

*برگزاری طرح احسان مسجد در زنجان

طرح احسان مسجد نیز برای نخستین بار در زنجان اجرا می شود که در قالب آن چهار سری جهیزیه به خانواده های نیازمند در زنجان اهداء می شود.

این طرح به منظور برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی با بالا رفتن سن ازدواج جوانان که ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، برگزار می شود.

 قرار است در این طرح عموم افراد و نهادهای دولتی مشارکت کنند،جهیزیه های آماده شده برای اهداء به زوج های خانواده های نیازمند استان شامل تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق گاز، ماشین لباسشویی است.

همچنین یادواره بزرگ کشوری شهدای مدافع حرم و حریم ولایت در شهرستان ابهر برگزار می ‌شود.  این یادواره با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و حریم از سراسر کشور شنبه اول تیرماه سال 1398 برگزار می‌شود.

 

*برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در ابهر  یادواره شهدای مدافع حرم و حریم ولایت با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین آقامیری و با شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشور همراه خواهد بود و سید مهدی میرداماد و سید جواد میری نیز به مداحی می‌پردازند. 

نمایشگاه آثار شهدای مدافعان حرم نیز در حاشیه این یادواره از ۳۰ خرداد تا یکم تیرماه برپا خواهد شد.

  یادواره شهدای مدافع حرم و حریم ولایت با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابهر، از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی و ...  در سالن همایش ۹دی برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر