logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۲۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت و انسجام مسلمانان است

هفته-وحدت-بهترین-فرصت-برای-تقویت-و-انسجام-مسلمانان-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید به موضوع حفظ وحدت در بین مسلمانان گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت و انسجام مسلمانان است.

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه اتحاد و همبستگی مسلمانان، رمز پیروزی آنان در همه زمینه‌ها است گفت: اگر بین مسلمانان اتحاد و همدلی وجود نداشته باشد، دشمنان چشم طمع به دنیای اسلام خواهند داشت و قادر خواهند بود که به دنیای اسلام ضربه وارد کنند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: ایام میلاد و همچنین شهادت شخصیت‌های والا مقامی مثل حضرات معصومین علیهم‌السلام فرصت بسیار خوبی هست که پیروان و ارادتمندان و محبین اهل بیت(ع) در مورد سیره و زندگی این بزرگواران شناخت بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: البته این جزو وظایف دینی و اخلاقی هر مسلمان می‌باشد چرا که ایشان رهبر و الگوهای ما برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است و ماه ربیع الاول ایام ولادت دو اسوه کامل اخلاق و البته الگو در تمام ابعاد زندگی انسانی است.

حجت‌الاسلام ناصر ابراز کرد: ایام ولادت رئیس مکتب حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق(ع) می‌باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به فاصله زمانی روایت‌های بین علمای شیعه و منابع اهل سنت، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی(ره) به عنوان یک شخصیت حکیم  بین این دو تاریخ را هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند که امروز برکات و اثرات این امر مهم کاملا ملموس و مشهود است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: اما وقتی صحبت از اخلاق می‌شود همه ذهن‌ها به سمت الگوی معرفی شده از جانب خداوند متعال در کتاب آسمانی، قرآن کریم می‌رود.

حجت‌الاسلام ناصر تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این اسوه حسنه بودن آن هست و حسنه بودن چیزی به جز اخلاق و رفتار اثر گذار در دیگران نمی‌باشد.

وی گفت: قرآن کریم در جای دیگر پیامبر اکرم(ص) را خُلق عظیم یاد می‌کند یعنی امروز پی هر ویژگی و حسنات و اخلاقی خوبی بگردیم در وجود رسول مهربانی‌ها موج می‌زند و همین اخلاق پیامبر اکرم(ص) است که عامل موفقیت آن‌ها در تبلیغ، جذب، رهبری و هدایت امت اسلام و پیروان آن‌ها بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: از مهمترین اخلاق رسول‌الله همین بس که مردمی بادیه نشینی که در جهل مطلق زندگی می‌کردند چگونه جذب اخلاق نیکوی پیامبر(ص)، مدارا و معاشرت حسنه ایشان شدند و قلب‌هایشان به نور اسلام نورانی گشت و الگوبرداری اخلاقی از آن حضرت و سایر معصومین علیهم‌السلام  زمان، مکان و قشر خاص ندارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر