logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۲۵۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وصیت نامه؛

شهدا تداعی کننده ایثار در جامعه هستند

شهدا-تداعی-کننده-ایثار-در-جامعه-هستند
شرط شهید شدن، شهید بودن است و کسی که شهید می‌شود از آرمان‌ها و امورات مادی خود گذشته است و با خدا معامله کرده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» زندگینامه سردار شهید قامت بیاتشهید قامت بیات در سال ۱۳۴۰ در یکی از روستاهای توابع شهرستان زنجان و در خانواده مذهبی پا به عرصه وجود نهاد و در سنین کودکی در مکتب خانه محل تولدش به فراگیری قرآن کریم، مسائل مذهبی و اخلاقی پرداخت.

بیشتر بخوانید

شهید قامت بیات از بدو تولد نشان از هوشیاری داشت و آنچنان از هوشیاری و دقت به تحصیل علوم قرآنی پرداخت که در هفت سالگی قرآن را به خوبی یاد گرفت و به پایان رساند.

 وی با سن کمی که داشت بارها قرآن را دوره کرد و در تمام سطوح علمی یک فرد ممتازی بود او علاوه بر تحصیل علم و مطالعه درسی اوقات فراغتش را با مطالعه آزاد پر می‌کرد. قامت در دوران اوج گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار فعالی در مبارزه بارژیم ستم شاهی در شهر زنجان به عهده داشت.

شهید قامت پس از گذراندن دوره آموزشی فرماندهی در پادگان سعد آباد تهران به آموزش برادران سپاهی و بسیجی پرداخت او سپاه را در واقع خانه دوم خود قرار داده بود‌. او به انقلاب اسلامی، رهبری حضرت امام و خدمت در سپاه عشق می‌ورزید.

پس از آغاز تجاوز رژیم بعث با همرزمانش به میادین نبرد شتافت و بارها در جبهه‌های مختلف حضور داشت و با مسئولیت‌های مختلف فرماندهی گروهان و گردان و با شایستگی که از خود نشان داده بود فرماندهی تیپ الهادی به ایشان واگذار شد و توانست این تیپ را تشکیل و سازماندهی کند.

براستی که او به معنای واقعی قامت بود و با قامتی راستا در مقابل متجاوزین ایستادگی کرد.

شهید بیات پس از شرکت در عملیات‌های مختلف و وارد کردن ضربات کاری بر پیکر دشمن بعثی بلاخره به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در عملیات  والفجر مقدماتی در منطقه رقابیه به سوی معبودش شتافت.

وصیت نامه سردار شهید قامت بیات

بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌ من‌ پاسدار خون‌های‌ پانزده‌ قرن‌ خط‌ سرخ‌ شهادت‌ و پرخاط‌ره‌ قرار گرفته‌‌ام‌ و مسئولیت‌ها بر دوش‌هایم‌ سنگینی‌ می‌‌کند.

 به‌ آینده‌ و گذشته‌ می‌‌نگرم‌ پس‌ از فکرها و اندیشه‌‌ها به‌ نتیجه‌ای‌ می‌‌رسم‌ که‌ همچون‌ امام‌ حسین‌ (علیه‌ السلام‌) مانند شهدای‌ کربلا با تمامی‌ وجود در راه‌ خدا بودن‌ و رفتن‌ و پیوستن به خدا را انتخاب‌ کنم‌، و به‌ صف‌ شهدا بپیوندم‌ و دومی‌ مانند ط‌اغوت‌ها و یزیدها حیوان‌ وار بمانم‌ و هیچ‌ حرکتی‌ هجرتی‌ نداشته‌ باشم‌ و هیچ‌ در هیچ‌ شوم‌ و در این‌ دنیا نزد خداوند و در برابر خون‌ پاک‌ شهدا و مجروحین‌، مسئول‌ و در آن‌ دنیا نیز به‌ آتش‌ دوزخ‌ گرفتار شوم‌.

اولین‌ راه‌ را انتخاب‌ می‌‌کنم‌. تصمیم‌ می‌‌گیرم‌ که‌ حرکت‌ کرده و هجرت‌ کنم و در اولین‌ قدم‌ به‌ موانع‌ و سدها بر می‌‌خوریم‌ که‌ حیوانات‌ انسان‌ نما جلو حرکت‌ و تکامل‌ انسان‌ها را گرفته‌ و در گوشه‌ و کنار جامعه‌ به‌ فتنه‌ گری‌ و آشوب‌ پرداخته‌اند و باز می‌بینم‌ که‌ چگونه‌ شیط‌ان‌های‌ بزرگ‌ و کوچک‌ کمر به‌ نابودی‌ اسلام‌ بسته‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر