logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۰۹۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شد؛

ولایتمداری از محورهای وصیت نامه شهدا است/چاپ 50 اثر با موضوع ایثار و شهادت در زنجان

ولایتمداری-از-محورهای-وصیت-نامه-شهدا-است-چاپ-50-اثر-با-موضوع-ایثار-و-شهادت-در-زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ولایت مداری و توجه به سیره معصومان و ائمه اطهار (ع)از محورهای وصیت نامه شهدا محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان، اظهار داشت:  بهره‌ برداری‌ های سیاسی و جناحی از یادواره‌ های شهدا،از چالش ‌های پیش رو در حوزه ایثار و شهادت محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه استفاده ابزاری و سیاسی از ارزش‌ های دوران دفاع‌ مقدس، از دیگر چالش های در این زمینه است، ادامه داد: دفاع از مرزهای اعتقادی‌، اعتقاد به مهدویت و آمادگی برای ظهور از وصیت نامه های شهدا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، ولایت‌ مداری و پیروی از سیره معصومان و شهدای کربلا از دیگر محورهای وصیت‌ نامه‌ های شهدا است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع‌ مقدس هم در این جلسه، گفت:50 اثر در سال‌ های گذشته با موضوع ایثار و شهادت به چاپ رسیده است.

 قاسم محمدی با بیان اینکه امسال هم ۲۵ اثر در حوزه دفاع‌مقدس آماده شده است، افزود: اعتبارات لازم باید در این زمینه در نظر گرفته شود.

 وی با اشاره به عدم پیشرفت ساخت المان شهدا در خدابنده،یادآور شد:ساخت المان برای دو تن از شهدای گمنام در کرسف نیز دارای 55 درصد پیشرفت فیزیکی است.  

"علی کاظمی"مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه به جمع ‌آوری اسنادی از وصایای شهدا اشاره کرد و افزود: وصیت ‌نامه شهدا در ۸ جلد طراحی شده که برای چاپ نیاز به اعتبار دارد. 

وی با بیان اینکه گلزارهای شهدا به عنوان محوری‌ ترین منبع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود:ساماندهی ۸۳ درصد گلزارهای شهدا به پایان رسیده و در برخی از روستاها باقی مانده در حال اقدام است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر