logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۲۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست بهزیستی استان زنجان:

هشت سال دفاع مقدس سکوی پیشرفت انقلاب اسلامی بود

هشت-سال-دفاع-مقدس-سکوی-پیشرفت-انقلاب-اسلامی-بود
سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه باید فراموش نکنیم که قبل از انقلاب کجا بودیم و الان با تما اقتدار به کجا رسیدیم گفت: هشت سال دفاع مقدس سکوی پیشرفت انقلاب اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روح الله خدابنده‌لو در مراسم تجلیل از ایثارگران شاغل و بازنشستگان اداره کل بهزیستی استان زنجان که در تاریخ 4 مهرماه در سالن کنفرانس اداره بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه امروز جامعه بعد از گذشت ۳۰ سال که ازجنگ فاصله گرفته و در طول این سال‌ها با جنگ‌های مختلفی روبرو بودند ولی هیچ کدام از جنگ‌ها مثل جنگ هشت سال دفاع مقدس نبوده است گفت: امروز باید بررسی کرد به یاد آورد، کجا بودیم و الان کجا هستیم باید سعی شود زمان و اشخاص فراموش نشود بلکه انگیزه در افراد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یک نوع بیماری در اصطلاح روانشناسی وجود دارد، که بدین گونه است زمانی که  فرد بیمار زمان و مکان و شخص را به ترتیب از دست می‌دهند افرادی که در روانشناسی سر رشته دارند آگاه هستند که در افراد به هر دلیل با افزایش سن مغز شروع به تحلیل می‌رود و اگر توجه کرده باشید فردی که سن بالایی دارد ممکن است هنگام یاد آوری خاطره‌ای ناخود آگاه وسط خاطره فراموش می‌شود که مغز شروع به بافتن آن خاطره می‌کند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: اگر فردی دچار سرما خوردگی، بیماری عفونی یا بیماری دیگر شود زمان و مکان شخص را از دست می‌دهد اگر فرد بیمار در یک محیط قرار گیرد و فرد دیگر با او درباره گذشته سخن گوید یا اطلاعات لازم را برایش تداعی کند فرد بیمار رفته رفته بهبودی پیدا می‌کند جامعه هم مانند همین است.

خدابنده‌لو گفت: انسان نیازمند تکرار است مدام باید یادآوری شود و یاد آوری کنیم که کجا بودیم و چکار کردیم و انسان نیازمند تکرار است که به مرور زمان همین تکرارها و یاد آوری‌ها در نهایت تبدیل به ژن خواهد شد.

وی تاکید کرد: در گذشته ایرانی‌ها دو دوره قحطی را پشت سر گذاشتند زمانی که دشمن دید گرسنگی بر روی ایرانیان تاثیرندارد دارو را تحریم کرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: با مرور خاطرات گذشته دفاع مقدس بین نسل‌ها در واقع ژن دفاع مقدس بین نسل‌ها گسترش یافته است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر