logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۲۴۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر خبر داد:

رعایت الزامات زیست محیطی توسط واحد لبنیاتی در ابهر

رعایت-الزامات-زیست-محیطی-توسط-واحد-لبنیاتی-در-ابهر
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر گفت: در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از پساب‌های صنعتی سیستم تصویه‌خانه یک واحد تولید لبنیات در شهرستان ابهر به حد استاندارد رسید.

سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با پیگیری سازمان محیط زیست شهرستان ابهر در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از پساب‌های صنعتی سیستم تصویه‌خانه یک واحد تولید لبنیات در شهرستان ابهر به حد استاندارد رسید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط‌‌زیست این واحد توانست به استاندارد قابل قبول طبق ضوابط محیط زیست برساند.

مدنی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته به تصفیه‌خانه صنعتی ۴ میلیارد تومان است، گفت: با توجه به استانداردسازی فاضلاب واحد لبنیاتی این واحد استاندارد قابل استفاده در فضای سبز و درختان غیرمثمر است و این واحد صنعتی تحت رصد و پایش مداوم اداره محیط‌ زیست قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر گفت: به طور کلی فاضلاب صنایع لبنی دارای غلظت‌های بالایی از مواد آلی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی، جامدات معلق، BOD5 ،COD، نیتروژن، ترکیبات محلول در چربی و نوسانات بالایی در pH است.

این مسئول افزود: بیشترین آب مصرفی در این نوع صنایع در فرآیند تولید محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از فرآیند تولید بیشترین آب مصرفی مربوط به شستشوی دستگاه‌ها CIP است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر