logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۲۴۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

خشکسالی تولید انگور در ابهر را کاهش داده است

خشکسالی-تولید-انگور-در-ابهر-را-کاهش-داده-است
مدیر جهاد کشاورزی ابهر گفت: سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و کم شدن منابع آبی،‌ تغییرات اقلیمی و سرمازدگی، آفت زنجره مو، بیماری‌های پوسیدگی ریشه و بیماری‌های قارچی و ویروسی عملکرد باغات انگور بسیار کم شده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در شهرستان ابهر بیش از ۸ هزار ۵۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد که در حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن به روش ایستایی و داربستی است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: متوسط تولید انگور شهرستان ۵.۶ تن در هکتار بوده و مقدار تولید انگور شهرستان بیش از ۴۷ هزار و ۶۰۰ تن است.

مولایی افزود: متأسفانه سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و کم شدن منابع آبی،‌ تغییرات اقلیمی و سرما زدگی، آفت زنجره مو، بیماری‌های پوسیدگی ریشه و بیماری‌های قارچی و ویروسی عملکرد باغات انگور بسیار کم شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: رعایت مواردی از جمله احداث باغات اصولی و داربستی، مدیریت بهینه تغذیه باغات با انجام آزمون خاک و برگ، مدیریت مصرف آب، استفاده از ارقام سازگار با منطقه، هرس به موقع سرشاخه‌های آلوده به آفت زنجره، مبارزه به موقع با آفت کرم خوشه خوار نقش بسيار مهمی در بهبود عملکرد باغات انگور خواهد داشت.

مولایی تصریح کرد: بیش از ۳ هزار تن کشمش آفتابی و تیزابی از سال گذشته تا سال‌جاری به کشورهای همسایه از جمله روسیه صادر شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر